A Napi Gazdaság hétfői számának cikke
Fény látszik pislákolni a metró megfúrt, de egyelőre még nem használt alagútjainak végén. A BKV és a metrószerelvényeket gyártó Alstom között ugyanis hamarosan megindulhatnak a tárgyalások a metrókocsik leszállításáról. Lapunk értesülése szerint ennek első jele az, hogy elmarad a mai napra kitűzött tárgyalás Fővárosi Bíróság közigazgatási kollégiuma előtt.
A metrószerelvényeket gyártó Alstom Transport S.A. - és a nevében eljáró Budapest Metropolis Consortium - még tavaly indított közigazgatási pert a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) központi hivatala ellen, mégpedig azért, mert a hatóság nem adott típusengedélyt a metrókocsikra. Ennek indoka a kocsik fékberendezésének hiányossága volt. (Az NHK indoklása szerint kétkörös fékrendszernek kellene működnie a 2-es és az új 4-es vonalon közlekedő kocsikban.)
Amint arról már többször beszámoltunk, a francia cégnek többszöri halasztást követően az idén áprilisban kellene átadni a metrókocsikat a BKV-nak. Ezek egy része - 22 darab - a régi szovjet kocsikat váltaná fel a 2-es metró vonalán, 16 darab teljesen automatikus szerelvénynek pedig az új vonalon kellene üzembe állnia. (Ez utóbbiakhoz az automatikát a Siemens már legyártotta, vagyis a szállítás elmaradása esetén ezek ellenértéke is kidobott pénznek számít.)
A kocsik szállítása akkor feneklett meg, amikor a NKH központi hivatala 2010. október 14-i határozatával helyben hagyta az elsőfokú hatóság határozatát a metrószerelvények típusengedélyével kapcsolatban. A BKV a típusengedély megtagadását követően egy francia bíróságon próbálta meg visszaszerezni az előlegként kifizetett 30 milliárd forintot, de a keresetet elutasították. A francia cég ezzel egy időben Budapesten fordult bírósághoz - ez a tárgyalás lett volna ma.
A Napi Gazdaság értesülése szerint a francia cég és a fővárosi közlekedési vállalat vezetői között már megindultak a puhatolódzó tárgyalások és nem kizárt az NHK álláspontjának megváltoztatása sem. Az elmúlt hónapokban ugyanis több nemzetközi minősítő cég bizonyította a franciák által beszerelt fékrendszer hatékonyságát, amit - úgy tűnik - a közlekedési hatóság is kész elismerni.
Fény látszik pislákolni a metró megfúrt, de egyelőre még nem használt alagútjainak végén. A BKV és a metrószerelvényeket gyártó Alstom között ugyanis hamarosan megindulhatnak a tárgyalások a metrókocsik leszállításáról. Lapunk értesülése szerint ennek első jele az, hogy elmarad a mai napra kitűzött tárgyalás Fővárosi Bíróság közigazgatási kollégiuma előtt.
A metrószerelvényeket gyártó Alstom Transport S.A. - és a nevében eljáró Budapest Metropolis Consortium - még tavaly indított közigazgatási pert a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) központi hivatala ellen, mégpedig azért, mert a hatóság nem adott típusengedélyt a metrókocsikra. Ennek indoka a kocsik fékberendezésének hiányossága volt. (Az NHK indoklása szerint kétkörös fékrendszernek kellene működnie a 2-es és az új 4-es vonalon közlekedő kocsikban.)
Amint arról már többször beszámoltunk, a francia cégnek többszöri halasztást követően az idén áprilisban kellene átadni a metrókocsikat a BKV-nak. Ezek egy része - 22 darab - a régi szovjet kocsikat váltaná fel a 2-es metró vonalán, 16 darab teljesen automatikus szerelvénynek pedig az új vonalon kellene üzembe állnia. (Ez utóbbiakhoz az automatikát a Siemens már legyártotta, vagyis a szállítás elmaradása esetén ezek ellenértéke is kidobott pénznek számít.)
A kocsik szállítása akkor feneklett meg, amikor a NKH központi hivatala 2010. október 14-i határozatával helyben hagyta az elsőfokú hatóság határozatát a metrószerelvények típusengedélyével kapcsolatban. A BKV a típusengedély megtagadását követően egy francia bíróságon próbálta meg visszaszerezni az előlegként kifizetett 30 milliárd forintot, de a keresetet elutasították. A francia cég ezzel egy időben Budapesten fordult bírósághoz - ez a tárgyalás lett volna ma.
A Napi Gazdaság értesülése szerint a francia cég és a fővárosi közlekedési vállalat vezetői között már megindultak a puhatolódzó tárgyalások és nem kizárt az NHK álláspontjának megváltoztatása sem. Az elmúlt hónapokban ugyanis több nemzetközi minősítő cég bizonyította a franciák által beszerelt fékrendszer hatékonyságát, amit - úgy tűnik - a közlekedési hatóság is kész elismerni.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Az idősek nem kérnek a nyugdíjadóból, de az árrésstopnak örülnek
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Civic Type R vs Clio RS: Melyik a jobb?
Két nagyon hasonló autó, de mégis különböznek.