A kecskeméti VIKÖTI nyerte meg a hármas metró meghosszabításának tervezésére kiírt közbeszerzést. De ez nem jelenti azt, hogy nemsokára új metrószakasz épülhet Budapesten. Bár nem is lenne drága metróépítési viszonylatban: egyes becslések szerint olyan 70 milliárd forintba kerülne, de egy másik fejlesztés miatt nincs rá komoly esély - derül ki a 444 cikkéből.
A projekt egyrészről olcsó, mert a négyből két állomás felszíni, ahogy a végállomás is. Emellett kettő lenne a föld alatt. A felszíni megállókat a mostani villamosvonal átépített sínei mentén vezetnék. De másrészről az okoz költségnövekedést, hogy a meghosszabbításhoz ugyanis nem jó a vonalon jelenleg használt, korszerűtlen automata vezérlési (AVR), korszerűbb CBTC irányításra lenne szükség, ez azonban plusz 50-60 milliárd forintot jelentene. Így valószínűleg a projekt csak a kettes metró és a gödöllői HÉV összekötése után valósulhat majd meg.
A VIKÖTI a tenderen elnyert 3 milliárdos beruházást mégsem a fióknak gyártja: a következő uniós támogatási ciklusban nagyobb eséllyel pályázhat a kivitelezésre.
A hármas metró jelenleg is zajló felújítási fázisa még legalább hat hónapig eltart.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Újra támad az Ipoly: két határút is eltűnt a víz alatt Nógrádban
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Sürgős riasztás Csernobilból: a dróncsapás után meggyengült a sugárzás elleni védelem