A kecskeméti VIKÖTI nyerte meg a hármas metró meghosszabításának tervezésére kiírt közbeszerzést. De ez nem jelenti azt, hogy nemsokára új metrószakasz épülhet Budapesten. Bár nem is lenne drága metróépítési viszonylatban: egyes becslések szerint olyan 70 milliárd forintba kerülne, de egy másik fejlesztés miatt nincs rá komoly esély - derül ki a 444 cikkéből.
A projekt egyrészről olcsó, mert a négyből két állomás felszíni, ahogy a végállomás is. Emellett kettő lenne a föld alatt. A felszíni megállókat a mostani villamosvonal átépített sínei mentén vezetnék. De másrészről az okoz költségnövekedést, hogy a meghosszabbításhoz ugyanis nem jó a vonalon jelenleg használt, korszerűtlen automata vezérlési (AVR), korszerűbb CBTC irányításra lenne szükség, ez azonban plusz 50-60 milliárd forintot jelentene. Így valószínűleg a projekt csak a kettes metró és a gödöllői HÉV összekötése után valósulhat majd meg.
A VIKÖTI a tenderen elnyert 3 milliárdos beruházást mégsem a fióknak gyártja: a következő uniós támogatási ciklusban nagyobb eséllyel pályázhat a kivitelezésre.
A hármas metró jelenleg is zajló felújítási fázisa még legalább hat hónapig eltart.
Legolvasottabb
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Rendezést sürgetnek, így vágnák rendbe a nyugdíjakat
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
A világhírű grófi család tőzsdére vitte a kastélyait és a szigeteit is
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni