A hétfői Közbeszerzési Értesítőben közzé tett eredmény szerint az EIB hitelből 2015-re finanszírozandó projektek összértéke 31,4 milliárd forint volt. Ebből a pálya felújítását jelentő vasúti közlekedés-fejlesztési beruházások egyedi projektjei 1 - 2,5 milliárd forintot tettek ki.
A szakértői jelentés alapjául a MÁV Zrt. által elkészített pályaműködtetői stratégia, a Nemzeti Közlekedési Stratégia és az Országos Vasútfejlesztési Koncepció szolgál. A jelentésnek ki kell terjednie - egyebek mellett - Magyarországon a vasúti szektor működését meghatározó szabályozási keretekre és az EU szabályoknak való megfelelőség bemutatására, a 2019-es piacnyitásra, az ingatlanvagyon előzetes értékelésére, a közszolgáltatási szerződések "bonus-malus" rendszerére továbbá a
MÁV Zrt. infrastruktúra szolgáltatásának helyzetelemzésére is.
A munka eredetileg becsült ellenértéke 150 millió forint volt, a KPMG 148,4 milliért vállalta azt. Miután a másik ajánlattevő, a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. ajánlatát a MÁV Zrt. érvénytelennek nyilvánította, nem volt jelentősége annak, hogy az összességében legelőnyösebb ajánlat lett a nyertes. Az értékelésnél amúgy is túlsúlyos volt az ár.
Az ajánlatkérő az eljárást lezáró döntését március 17-én hozta meg, de az csak most került publikálásra. A munkát 180 nap alatt kell elvégeznie a nyertesnek.
Legolvasottabb
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Durva vonatgázolás keserítette meg 350 utas életét, késések kell számítani ezen a vonalon
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló