A sok éve húzódó beszerzés végére néhány nappal ezelőtt Kairóban tettek pontot - derül ki a cikkből.
Az ötéves szerződés keretében összesen 1300 vasúti személykocsit szállíthat az orosz-magyar konzorcium, a Transzmasholding Hungary az egyiptomi állami vasutak (ENR) részére. A kocsik legnagyobb része (ezer darab) harmadosztályú, felerészben légkondicionált. Másodosztályúból 180, első osztályúból 90, büfékocsiból 30 készül majd - írta az MTI.
Az orosz fél tervezi a kocsikat és gyártja a legfontosabb alkatrészeket, valamint a végtermék felét készíti el. A magyar konzorciumi tag Dunakeszi Járműjavító gyártja a járművek másik felét, miközben a finanszírozásról az Eximbank gondoskodik. A projektben olyan alkatrészeket és részegységeket használnak fel, amelyek végleges felszerelését egy helyi üzemben végzik, amelyben a Transzmasholding International együttműködik az egyiptomi hadsereg termelőszervezetével. A projektet Egyiptom, Magyarország és Oroszország kormánya támogatásáról biztosította.
A Dunakeszi Járműjavító részvényeinek 64,9 százalékát 2014-ben vásárolta vissza az állam 6,9 millió euróért a korábbi tulajdonos Bombardier-től - emlékeztet a Magyar Idők.
Fotó forrása: Pixabay.
Legolvasottabb
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Nagy dobással érkezett az OTP, sokan örülhetnek
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött