Váci Viktor MÁV-szóvivő szerint reggel 8:02-kor siklott ki a motorvonat Magyarkút vasúti megállóhelynél. Az első két elhagyta a síneket és az árokba borultak.

A vonat már megkezdte a fékezést a megállóhelyre, és már 38 kilométer per órával haladt. A vonaton összesen húszan utaztak, közülük ketten könnyebben sérültek meg: az egyik pénztáros, és a jegyvizsgáló.

A mentési munkálatok éjszakába nyúlóan, több fázisban történnek majd: először elviszik a három ki nem siklott járművet, azután pedig a mellékkocsit próbálják meg visszaemelni. Végül pedig várhatóan az éjszakai órákban egy 150 tonna teherbírású vasúti daruval a távolabb került motorkocsit is vissza tudják emelni a pályára.

A hatóságoknak a mozdonyvezető azt mondta, nem volt különösebb előjele a balesetnek, egyszer csak arra lett figyelmes, hogy a jármű leugrott a vasúti pályáról – írja az Index.

MÁV szóvivője hangsúlyozta, hogy a Vác–Balassagyarmat vonal mellékvonal, ahol a pályafelügyelet az előírások szerint történik. Évente kétszer kell mérőszerelvénnyel végigmenni, emellett folyamatos a gyalogos pályabejárás és rendszeresen járművezető állásáról is ellenőrzik a pálya állapotát.

A helyszínen jól látható volt, hogy a domborzati viszonyok miatt csapadékvíz folyik le a hegyoldalról. A vasúti töltésen ezért bevágások vannak kialakítva, hogy a csapadék ne rongálja a pálya állapotát.

Vízzsák játszhatott szerepet a balesetben?

A baleset helyszínén valaki egy videót is készített, amelyet Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke osztott meg Facebook-oldalán. Ezen az látszik, hogy egy úgynevezett vízzsák található a talpfa alatt. A videó készítője szerint ennek köze lehetett a balesethez.

Megújul a MÁV, így indul a 15 milliárdos program

Esztergombban indult el a vasúttársaság 14 vármegyét érintő állomásfelújítási programja.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.