A lap szombati cikke szerint kiemelten vizsgálják, hogy a cégek betartják-e a felügyelet előírásait, azaz tisztességesen, a tartozás rendezésére vonatkozó összes lehetőséget, például az áthidaló lehetőségeket ismertetve, az agresszív fellépést mellőzve járnak-e el az ügyfelekkel szemben.
Ezzel párhuzamosan másik két vizsgálat is folyik. Az egyikben egy követeléskezelő panaszkezelési munkáját vizsgálják, egy másikban pedig felvetődött annak a gyanúja, hogy tisztességtelen módszereket alkalmazott egy cég a tartozás behajtása érdekében. A vizsgálat során ennek a bejelentésnek a valódiságát igyekeznek tisztázni.
A fogyasztók legjellemzőbb panaszai közé tartozik, hogy vitatják a tőlük követelt összeg nagyságát. Sok esetben azt is nehezményezik, hogy a követeléskezelő nem válaszol a panaszaikra, a telefonon folytatott beszélgetésekről nem készül hangfelvétel, a szóbeli bejelentésről jegyzőkönyv. Így sok esetben nem tudják igazolni, hogy együttműködtek volna a tartozás kiegyenlítésében.
Az is számtalanszor előfordul, hogy a követeléskezelő munkatársai késő este zavarják az ügyfeleket telefonhívásaikkal. Ennél is súlyosabb gond, hogy egyes cégek agresszíven lépnek fel, megfélemlítik az adósokat, kihasználják jogi járatlanságukat - írja az újság.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Nagy bejelentést tett a 4iG: a világ egyik legnagyobb védelmi technológiai gyártójával kötöttek megállapodást
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Vége van: döntést hozott az Európai Unió az orosz energiáról
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Földönkívüli űrhajó közelít? A Nap felé mutató csóva felkavarta a csillagászokat