Az autószalonokra is vonatkozik a délután 15 órás kötelező zárás, de enélküli is üresek - mondta a lapnak Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) ügyvezető elnöke.
A javítók azonban működnek és működniük is kell, hiszen a lakosság élelmiszerrel, gyógyszerrel való ellátásához menniük kell az áruszállító járműveknek, emellett a közfeladatot ellátó szervezetek - mentők, tűzoltóság, rendőrség - kocsijainak is. Ráadásul most felértékelődik az autók szerepe, hiszen tömegközlekedni kockázatos.
A szervizek nyitvatartását nem korlátozták, a szerelőket nem is fenyegeti közvetlen veszély. Ugyanakkor a vállalkozások, amelyek foglalkoztatják a szakembereket, üzleti szempontból veszélybe kerülhetnek. Emiatt javasolta az MGE és az Autós Nagykoalíció, hogy a gépjármű-kereskedelmi és -javítói tevékenységet, valamint a belföldi és nemzetközi (belföldre vagy belföldről irányuló) áruszállítási tevékenységet, továbbá az autókölcsönzőket is sorolják a súlyos gondokkal küszködő szektorok közé, és ezekre is alkalmazzák az ide vonatkozó könnyítéseket.
Koronavírus
Legolvasottabb
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Rendezést sürgetnek, így vágnák rendbe a nyugdíjakat
A világhírű grófi család tőzsdére vitte a kastélyait és a szigeteit is
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni