A fogyasztók 72 százaléka állítja azt, hogy még többet vásárolna online, ha ingyenes házhozszállítást vehetne igénybe.
Az elmúlt egy évben az online vásárolt árucikkek listáját a melegétel, a könyv, a ruházat és az elektronikai termékek vezetik. Ezeket az esetek több mint felében futárszolgálat kézbesítette a fogyasztókhoz. Ezen túl a vásárlók rendeléseikhez - sorrendben - személyes átvételi lehetőséggel élve, postai küldeményként, átvételi pontokon, valamint csomagautomaták révén jutottak hozzá.
Kapcsolódó
Budapesten az online vásárolt árucikkek több mint negyede személyes átvétellel az üzletben (click&collect) jut el a fogyasztókhoz. Ezzel szemben a községekben a személyes átvétel aránya csupán 3 százalékot ér el.
A kutatási eredmények azt jelzik, hogy az újító típusú vásárlók jelentősen nagyobb arányban vették igénybe a csomagautomatákat, majd kedvező tapasztalataikat másokkal megosztva kedvet csinálnak a kevésbé innovatív vásárlók körében is az automaták használatához - véli Dörnyei Otília, a GfK logisztikai iparági szakértője.
Címlapkép forrása: Pixabay.com.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Még a kockázatos besorolású betegek sem jutnak hozzá most ehhez a gyógyszerhez
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Magyarok is veszélyben: újabb erőszakhullámra, téli terrortámadásokra figyelmeztetnek