A fogyasztók 72 százaléka állítja azt, hogy még többet vásárolna online, ha ingyenes házhozszállítást vehetne igénybe.
Az elmúlt egy évben az online vásárolt árucikkek listáját a melegétel, a könyv, a ruházat és az elektronikai termékek vezetik. Ezeket az esetek több mint felében futárszolgálat kézbesítette a fogyasztókhoz. Ezen túl a vásárlók rendeléseikhez - sorrendben - személyes átvételi lehetőséggel élve, postai küldeményként, átvételi pontokon, valamint csomagautomaták révén jutottak hozzá.
Kapcsolódó
Budapesten az online vásárolt árucikkek több mint negyede személyes átvétellel az üzletben (click&collect) jut el a fogyasztókhoz. Ezzel szemben a községekben a személyes átvétel aránya csupán 3 százalékot ér el.
A kutatási eredmények azt jelzik, hogy az újító típusú vásárlók jelentősen nagyobb arányban vették igénybe a csomagautomatákat, majd kedvező tapasztalataikat másokkal megosztva kedvet csinálnak a kevésbé innovatív vásárlók körében is az automaták használatához - véli Dörnyei Otília, a GfK logisztikai iparági szakértője.
Címlapkép forrása: Pixabay.com.
Legolvasottabb
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Kiderült, hol lehet idén fehér a karácsony Magyarországon: ennek sokan örülhetnek
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Bosszantó: ezért fizet többet a fűtésért, miközben nem is melegszik fel a lakás
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta