A fogyasztók 72 százaléka állítja azt, hogy még többet vásárolna online, ha ingyenes házhozszállítást vehetne igénybe.
Az elmúlt egy évben az online vásárolt árucikkek listáját a melegétel, a könyv, a ruházat és az elektronikai termékek vezetik. Ezeket az esetek több mint felében futárszolgálat kézbesítette a fogyasztókhoz. Ezen túl a vásárlók rendeléseikhez - sorrendben - személyes átvételi lehetőséggel élve, postai küldeményként, átvételi pontokon, valamint csomagautomaták révén jutottak hozzá.
Kapcsolódó
Budapesten az online vásárolt árucikkek több mint negyede személyes átvétellel az üzletben (click&collect) jut el a fogyasztókhoz. Ezzel szemben a községekben a személyes átvétel aránya csupán 3 százalékot ér el.
A kutatási eredmények azt jelzik, hogy az újító típusú vásárlók jelentősen nagyobb arányban vették igénybe a csomagautomatákat, majd kedvező tapasztalataikat másokkal megosztva kedvet csinálnak a kevésbé innovatív vásárlók körében is az automaták használatához - véli Dörnyei Otília, a GfK logisztikai iparági szakértője.
Címlapkép forrása: Pixabay.com.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb
Trump újabb ötlettel sokkolta Zelenszkijt: az Egyesült Államok átveheti az ukrán atomerőműveket

Az EU kizárja az amerikaiakat, a briteket és a törököket is a 150 milliárd eurós újrafegyverkezési alapból
Döntöttek Amerikában, erre várt a fél világ

Sikeres volt a tüntetés, lemondott a miniszterelnök

Ha Németország nem győzi le Kínát, Magyarország is bukik

Figyelmeztet a NAV: jól gondolja meg, mit csinál!

Putyin nagyon fél Trumptól, „szisztematikusan engedni fog”

Ítéletet mondtak a kormányzat terveiről az elemzők, Orbán Viktor nem erre számított

96 milliárdos távhőprogramot indít az Energiaügyi Minisztérium
