2019-ben száz (15. életévét betöltött) állampolgárra 44 személygépkocsi jutott, 11-gyel több, mint 2010-ben. A közlemény szerint 2010-2019-ben a reálkeresetek 85 százalékkal emelkedtek. Az adatok azt jelzik, szoros kapcsolatban áll az életminőséggel, hogy képes-e valaki fenntartani egy autót.
A 2008-as válságot követő gazdasági fellendülés idején, 9 év alatt, a személygépkocsik életkora átlagosan 3 évvel eltolódott, ami az új és a használt autók ára közti jelentős különbséggel, valamint az állami beavatkozás hiányával magyarázható a GKI szerint.
A KSH adatai alapján 2019-ben, a gazdasági növekedés csúcspontján Magyarországon 3,8 millió személygépkocsi üzemelt: 19 százalékuk Budapesten, 21 százalékuk a megyei jogú városokban, 33 százalékuk a városokban, míg 27 százalékuk a községekben.
A GKI Zrt. elemzése szerint jelentősen eltér a személygépkocsik számának növekedése az egyes megyékben: 2010 és 2019 között a regisztrált gépkocsik száma Győr-Moson-Sopron megyében 37 százalékkal, Pest megyében 36, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 34 százalékkal nőtt, míg Tolna, Békés és Baranya megyében csupán 22, 21, illetve 20 százalékkal.
Legolvasottabb
Magyarországra jöhet Vlagyimir Putyin, már az időpont is megvan
Nem áll le a kormány a pénzosztogatással, újabb milliárdokról döntöttek
Csőbe húzták az olimpiai bajnokot, mintegy 100 millió forintra vethet keresztet
Figyelmeztet a nyugdíjszakértő: 280 ezer forint állami támogatást is be lehet gyűjteni még idén
Nagy bejelentést tett az államtitkár: így változnak jövőre a családtámogatások
Tovább dagad a botrány: több városban is eljutott a gyerekekhez a lárvákban úszó csokimikulás
Bosszankodhatnak az ügyfelek: totális hálózati káosz a One-nál
Megnyomták a vészcsengőt: 30 magyar település áll a csőd szélén
Bitcoinnal fizettek egy mesterséges intelligenciával kreált műalkotásért