A lap ismertetése szerint a cégnek az a kombinált szolgáltatása nem érhető el, ami gyakorlatilag taxis szolgáltatásnak minősül. Ennek a lényege az volt, hogy sofőrrel együtt lehetett autót bérelni, okostelefonos applikáció segítségével, és a fővárosi taxirendeletben megállapított fix tarifánál olcsóbban.
A két szolgáltatás - az autóbérlés és a sofőrszolgáltatás - ugyanakkor külön-külön továbbra is elérhető a cég honlapján közzétett tájékoztatás szerint.
Metál Zoltán, az Országos Taxisszövetség elnöke szerint a szolgáltatás leállása azt sejteti, hogy a cég működése nem felelt meg a taxistevékenységre vonatkozó szabályozásnak.
Véleménye szerint számos cég próbálja meg kijátszani a törvényi szabályozást, ideig-óráig tudnak is működni, azonban amikor a tevékenységük átlép egy nagyságrendet, és a hatóságok számára nyilvánvaló lesz a működésük jellege, akkor megbüntetik őket.
Ennek ellenére a piacon fellelhetők kisebb-nagyobb vállalkozások, amelyek sárga fólia és rendszám nélkül tevékenykednek, sofőrszolgálatok vagy autókölcsönzési tevékenység mögé bújnak, de a törvényi szabályozás ebben a kérdésben szigorú és egyértelmű - mondta Metál Zoltán.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Örömtánc a Vatikánban: Leó pápa visszaállította a konklávé bónuszát, amelyet Ferenc pápa eltörölt

Nem gondolná hol húzták fel az EU legnagyobb akkus tárolóját

Már a Fideszben is feltűnt, hogy több mint hatszáz napja futnak Magyar Péter után

Rettegésben a németek: még csak most jönnek a tömeges elbocsátások

A „lugging” jelenség az autósok pénztárcájának legnagyobb ellensége

Komoly harc előtt a magyarok: a győzelemhez is megvan a kulcs

Berobbanhatnak a cégeladások, a generációváltás már nem a jövő kérdése

Vérfagyasztó támadás érte Kijevet

Népszerű állampapír vált alacsonyabb kamatra
