A díjstruktúra legfontosabb újdonsága, hogy a heti ( tíz napos) vingnetta fenntartása mellett (ahogyan lapunk korábban jelezte) megszűnik a négy napos jogosultság a D1 kategóriában, vagyis a személyautók esetében. A minisztérium közlése szerint az új konstrukció igazodik a környező országok, elsősorban Ausztria útdíj-rendszeréhez.
A módosítások az úthálózatok üzemeltetésével, karbantartásával járó feladatok fenntartható finanszírozása érdekében szükségesek. Az uniós szabályozás a matricák árait a közösségi valutában határozza meg, a változással ehhez igazodnak a forintban megszabott árak. A döntő részben külföldi teherautósok által vásárolt egy napos jogosultság esetében az irányelv adta tűréshatár kihasználásával 12 százalék feletti mértékben emelkednek a díjtételek.
| Díjkategória | 1 napos | Heti | Havi | Éves |
| D1 | _ | 2975 | 4780 | 42980 |
| D2 | 3375 | 8255 | 13970 | 123975 |
| D3 | 3375 | 12600 | 20370 | 184985 |
| D4 | 3375 | 15875 | 25785 | 234950 |
| * bruttó | ||||
| Forrás: NFM |
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Nem vicceltek, tényleg a Mol az ország legnagyobb kávézója
Letétbe helyezi több mint 6 milliárd forint értékű gyűjteményét az MNB
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Valószínűleg épp most durran ki minden idők egyik legnagyobb tőzsdelufija