A Debrecen-Füzesabony vasútvonal korszerűsítésének első üteme 560 millió forinttal, 55 milliárd 419 millió forintra növekedett. A drágulás a debreceni BMW gyárhoz kapcsolódik.
A drágulást az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
A Debrecen-Füzesabony vasútvonal korszerűsítésének első ütemére tavaly februárban kötött szerződést a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd Építő Zrt.-vel a NIF, 54 milliárd 859 millió forint ellenértékkel. A kért feladat - egyebek mellett - a következő volt:
- hézagnélküli vágány építése előfeszített vasbeton aljakkal 31,4 kilométer hosszban,
- Debrecen állomás átépítése,
- Tócóvölgy állomás átépítése,
- Macs állomás átépítése, továbbá
- Macs Ipari Park állomás építése.
A mostani 560 millió forintos többletet a következőkkel indokolja a közlemény: a debreceni BMW gyár működésével kapcsolatban - a konténer terminál miatt - módosítani kellett a Macs Ipari Park állomás tervét. A drágulást a többlet munka okozta.
Idén május végén írtunk arról, hogy a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd Építő Zrt. és a Strabag Rail Kft. építheti meg a Békéscsaba és Lökösháza közötti közel 30 kilométeres vasutat, nettó 126,8 milliárd forintért. A becsült ellenérték 116,7 milliárd forint volt.
Legolvasottabb
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
15 éves lányt szúrtak le az egyik fővárosi szórakozóhely előtt
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!