A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke
Egy meglehetősen szerencsétlen osztrák hírügynökségi beszámolót követően vette át a sajtó, hogy az osztrák bauMax-konszern nehézségei a régiós hálózat karcsúsítását hozhatják. A hír éppen beleillett a nyugat-európai trendbe, amelyben hírbe hozták a Praktiker és a BricoStore láncokat − mondta a Napi Gazdaságnak Simonyi András, bauMax Magyarország Zrt. vezérigazgatója. A cégvezető szerint a konszern eredményei sajnos messze nem a korábbi prognózisok szerint alakultak, ennek megfelelően a cégcsoport egy hároméves stratégiát dolgozott ki (konszernszinten), amelyben működésiköltség-optimalizálás, termékválaszték- és strukturális átalakítás szerepel.
Ennek megfelelően visszafogottabb fejlesztési aktivitásban gondolkodik a cég (csoportszinten), de nem mond le újabb áruházak építéséről. A tervben emellett szerepel, hogy a konszern leányvállalatainak jobban kell majd igazodniuk a lokális igényekhez − elsősorban kínálatban és árban.
Ami Magyarországot illeti, a stratégia itt is él: tavaly már megkezdődött a költségek lefaragása és a strukturális átalakítás. A magyar leányvállalatot hatványozottan érinti a gazdasági válság és a gyenge piaci környezet. Simonyi szerint a megváltozott fogyasztói magatartáshoz − nem feltétlenül a válság miatt − igazodni kell. A szortimentet átalakították; az igények után ment a hálózat, ami nemcsak a termékkínálat változásában, hanem a szolgáltatások kínálatában is jelentkezik. Simonyi úgy látja, egyre komplexebb megoldásokat kell nyújtani a vásárlóknak − nemcsak a barkácspiacon, a teljes kiskereskedelemben változott a fogyasztás szerkezete.
A konszernszintű stratégia átültetése nem jelenti üzletek bezárását − mondta az ügyvezető igazgató −, jóllehet 2015-ig nem is terveznek újabb egységet építeni. Lesz olyan áruház, amelyet átalakítanak, például shop in shop megoldásokat alkalmaznak, de hálózatszintű bővülést most nem terveznek. A végrehajtott operatív intézkedésektől konszernszinten növekedést várnak a tulajdonosok. Folyó áron itthon is növekedésre számít a bauMax, ám az inflációs hatás és a külső körülmények miatt eredményben nagyjából hasonló szintet várnak a cégtől, mint 2012-ben. Valódi növekedés 2014-től jöhet, ami nagyban függ a márka pozicionálásától, a szortimentpolitikától és a konszern regionális egységeinek szinergiájától.
Legolvasottabb
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Nyilvánossá vált Putyin titkos telefonbeszélgetése: hatalmas ajánlatot tett az amerikaiaknak
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Egyetlen mulasztás elegendő: pénzbírság vagy akár rendőri elhurcolás vár azokra a fiatalokra, akik ezt nem teszik meg
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Újabb 44,9 milliárd forint tűnt el a költségvetésből: magyarok szomorították el Orbán Viktort
Egy papír hiánya elég lehet, hogy mindent bukjunk: súlyos tévedésben él sok vásárló