Bár 2014 márciusában adták át a budapestieknek a meglehetősen mostoha körülmények közt megépült 4-es metrót, az építkezést végző kivitelezőkkel folytatott kártérítési pereknek máig nincs vége.
A BKV Zrt. csaknem 12,4 milliárd forint kártérítést fizetett ki a bírósági eljárások eredményeként, több per még folyamatban van. Ezzel együtt a 4-es metró - átadása óta - körülbelül 23 milliárd forinttal lett drágább.
Az összeg a kártérítési perek mellett a kormány jóváhagyásával kötött megállapodásokra, valamint a beruházásáért felelős DBR Metró Projektigazgatóság fenntartására ment el. A számla pedig bizonyosan még ennél is magasabb lesz - írta a portál.
Összesen 47 kártérítési per indult a közlekedési társaság ellen, ezek közül 40 zárult le. A még hátralévő 7 per közül a legjelentősebb az alagútépítő társaság (Bamco konzorcium) által tavaly év végén indított kártérítési per, amelyben 35 millió euró, azaz 11 milliárd forint a tét. A 24.hu úgy tudja, hogy a konzorcium jogi képviseletét a Trócsányi László igazságügyi miniszter résztulajdonában álló Nagy és Trócsányi ügyvédi iroda látja el.
Legolvasottabb
Nagyot gyengült a forint
Elengedte a magyar piacot a Revolut
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Lókupecnek állt Orbán Viktor: 600 lovat adott el a törököknek
Putyin bizalmasa szerint ők nem is az ukránokkal háborúznak
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Orbán Viktor fegyverekért és az orosz gázért, olajért ment Isztambulba
Beindul a szemüvegbiznisz, a Google már mesterséges intelligenciát is épít bele
Ez volt eddig a magyarok kedvence az idén: 55 százalékos pluszban, aki ebbe fektetett