Jogsértő volt két magyarországi mobiltársaság részéről összehasonlító reklámokkal népszerűsíteni mobilnet-szolgáltatásait és hálózatát, ezért keményen bírságolt a versenyhivatal. A Vodafone részéről a "leggyorsabb" és a "legjobb mobil adathálózat" volt a 2010 végétől 2011 június elejéig tartó kampány kiemelt üzenete, de hasonló kijelentéseket, "a leggyorsabb mobil adathálózat" és a "leggyorsabb szélessávú mobil adathálózat" alkalmazott a Magyar Telekokm is 2011 február végétől március 31-ig tartó kampányában is. A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozások a fenti magatartásukkal
jogszerűtlen összehasonlító reklámokat alkalmaztak, és a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért szabta ki a több tízmilliós bírságokat.

A Vodafone adathálózatának teljesítményére vonatkozó saját felmérése eredményeire alapozva emelte ki a hálózati szolgáltatások kedvező tulajdonságait, azonban a vizsgálat során bebizonyosodott, hogy a mérések nem reprezentálták a mobilinternet szolgáltatás szempontjából lefedettnek tekinthető teljes területet, állt a versenyhivatal közleményében. A mérés alapján legfeljebb a magyarországi nagyvárosokban (Budapesten, Debrecenben, Győrött, Kecskeméten, Nyíregyházán, Pécsett, Szegeden és Székesfehérváron) irányadó helyzetre lehetett volna következtetéseket levonni, azonban a reklámok országszerte minden fogyasztónak szóltak, így a fő üzenet megfogalmazása megtévesztette a fogyasztókat.

A Magyar Telekom 2011. február 24. és 2011. március 31. között kiemelt üzeneteivel azt közvetítette a fogyasztók felé, hogy ha a Magyar Telekom hálózatát használják, akkor mindig, minden esetben a leggyorsabb szolgáltatást vehetik igénybe. Azonban, figyelmeztetett a Versenyhivatal, az állítások alapjául szolgáló mérések azonban csak a letöltésre és a feltöltésre vonatkoztak, nem vizsgálták a webböngészési sebességet, valamint a sikeresség arányát a le- és feltöltések és a webböngészés körében. Ennek megfelelően a hálózat sebességére általában utaló reklámállítás nem támasztható alá a mérés eredményeivel.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozások a fenti magatartásukkal jogszerűtlen összehasonlító reklámokat alkalmaztak és a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért a Vodafone-t 50 millió forint, a Magyar Telekomot 100 millió forint bírság megfizetésére kötelezte. A bírságösszegek különbségét elsősorban a reklámokra fordított kiadások eltérő mértéke indokolta.