Az Egyetemisták és Főiskolások Országos Turisztikai Találkozójaként elindult EFOTT-nak idén is Sukoró adott otthont, ahol július 12. és 16. között közel 9 ezer vendégéjszakát töltöttek a 99 százalékban belföldi vendégek – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szombaton.

A vendégforgalom a településen 8 százalékkal szárnyalta túl a tavalyi rendezvényét, és ugyancsak jól jártak a tópart többi üdülőhelyének szálláshelyei is. 

Velencén és Gárdonyban például majdnem 40 százalékkal növekedett a forgalom, emellett Pákozdon a másfélszeresére, Kápolnásnyéken pedig közel a két és félszeresére emelkedett a vendégéjszakák száma a megelőző hétvégéhez képest.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint a fesztivál idején a 19-34 éves korosztály töltötte meg a Velencei-tó körüli szálláshelyeket, ahol a részesedésük a teljes látogatószámhoz képest elérte a 80 százalékot. Közülük is a 19-24 évesek szórakoztak a legnagyobb arányban a Velencei-tónál – tették hozzá.

A július 19. és 23. között megrendezett debreceni Campus fesztivál - az MTÜ szerint - szintén a hazai közönség egyik nagy kedvence, a fesztivál öt napja alatt a város szálláshelyein a vendégek 82 százalékát a magyar vendégek adták.

Az azon a hétvégén regisztrált 15 ezer vendégéjszaka 11 százalékkal múlta felül az egy évvel ezelőttit – jelezték.

A közlemény szerint az ötnapos esemény turisztikai forgalomra gyakorolt hatását még inkább mutatja, hogy a fesztivált megelőző hétvégéhez képest a Campus idején 43 százalékkal nagyobb vendégéjszaka-forgalmat könyvelhettek el a városban a szálláshelyek.

Debrecenben a megelőző héthez képest 6 százalékponttal, 24 százalékra emelkedett a 25-34 éves vendégek száma. A Campus idején a fiatal felnőtt generáció "dominálta" a forgalmat (43 százalék), további 20 százalékot pedig a 35-44 évesek tettek ki.

 

 

 

Felpörgött a kampány: ajándékeső az új diákszámlásoknak

Hagyományosan az ősz a diákszámla kampányok időszaka, amikor minden bank egyszerre kívánja magához csábítani a fiatalokat, elsősorban a gólya főiskolásokat, egyetemistákat. Idén azonban úgy tűnik, mintha egész évben kampányidőszak lenne. Összegyűjtöttük, mely bankok mivel csábítják a diákokat. Bővebben --->