Miután vezető hírként foglalkozott szinte az összes médium a hétvégére várható hóhelyzettel, illetve a "szibériai" időjárással, 20−30 százalékos forgalomnövekedést tapasztaltunk az alapvető élelmiszereknél − mondta a Napi Gazdaságnak Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője. A fellendülés kedd óta tart, a forgalom erősen korrelál a médiaaktivitással.

Ha a meteorológiai előrejelzés nem téved, akkor nem kizárt, hogy jövő héten az ellátási problémákról kell majd beszélni − tette hozzá Fodor. Ebből a szemszögből nem megalapozatlan a jelenlegi fogyasztói magatartás, nagy kérdés persze, hogy az ország nyugati felét is betakarja-e úgy a hó, mint ahogyan az keleten várható.

Egyértelműen kedvez a forgalomnak a hideg, a vásárlók a plázákba menekülnek a mínuszok elől − mondta lapunknak László Tamás, a C&A Mode Kft. ügyvezető igazgatója. Természetes, hogy a későn jött téli időjárásban ki lehet pörgetni a szezonban el nem kelt termékeket, már ha maradt még a készletekből. A nemzetközi láncok ugyanis az enyhe idő, illetve a volumenelvárások miatt hamar elindultak a téli vásárokkal, így január végére már a késő téli−kora tavaszi kollekció került a polcokra.

Ha nagy hó lesz, az biztosan agyoncsapja a hét végi forgalmat az outletekben − vélik szakértők −, a február jellemzően amúgy is a legrosszabb időszak a kiskereskedelemben. A január eleje Budapest mellett a Premierben erős volt, míg a polgári M3 gyengébben teljesített, vélhetően a megszűnt D4-es matrica és az elszállt benzinárak miatt. Ha nem lesz nagy hó, csak hideg, a boltosok biztosan visszateszik a polcokra a meleg holmikat, hiszen az outletekben nem szorít az új kollekció megérkezése. Más kérdés, hogy a téli holmikból az outletekben kicsi a választék. A téli készlet a legkockázatosabb, mert az utóbbi években, ahogy eddig idén is, a tél jellemzően három hétre koncentrálódik, így a fogyasztók csak akkor vesznek hótaposót, kabátot, ha a régin már átfúj a szél.