„A kivitelezőkkel történt egyeztetések után sikerült egy új ütemtervet kialakítani. Bár az M3 metróvonal felújításának befejezését 2023 márciusára terveztük, a megújult Nagyvárad tér és Lehel tér végül 2023 májusától fogadhat az utasokat”– válaszolta a Népszava kérdésére a BKV.
A közlekedési társaság hozzátette a lapnak, hogy a metrófelújítás szempontjából kulcsfontosságú két állomást 2022 májusában zárták le az utasok előtt, azóta „több előre nem látható műszaki probléma merült fel, így egy év szükséges a teljes korszerűsítéshez”. De jó hír is akad, hiszen a Deák Ferenc téri és a Ferenciek tere állomást már jövő januárban visszaadják az utasforgalomnak, így onnantól az érintett metrószerelvényekkel már lehet utazni.
Jövő márciusra az Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomások is elkészülnek, valamint az utólagosan akadálymentesített Dózsa György úti állomást is átadják, így a metrószerelvények a teljes M3 metróvonalon közlekednek.
A lap ugyanakkor megjegyezi, hogy a friss információk alapján így a Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokon megállás nélkül haladnak majd át a járatok, ezeket a megállókat májusig pótlójáratokkal lehet megközelíteni.
A legelső céldátumhoz képest öt évet, a 2019-es ütemtervhez viszonyítva egy évet késik a hármas metróvonal-rekonstrukció befejezése. De még 2020 őszén is idei átadásról beszéltek, amiről végül kiderült, hogy legkorábban jövő márciusban lehet napirenden.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Szelfizett a kormányfő a pápa temetéséről, népharag zúdult rá

Trump rácsodálkozott arra, hogy Putyin civilek lakta területek bombáz
Ikonikus fotók készültek Zelenszkij és Trump találkozójáról Ferenc pápa temetésén

Négy-öt millió magyar ember életét változtatná meg a kormány, konzultáció is lesz róla

Minden marad a régiben, mégse védi meg az adatait a Google

Rekord mennyiségű készpénzt tart a világ legrutinosabb befektetője

Itt tart most Paks 2: már két országban gyártják az új erőmű fontos részeit

Verekedések, üvegzúzás, fenyegetések – elszabadult a pokol a reptereken

Mégiscsak rájön a brit autóipar, hogy nincs semmi veszve
