Kritikával illette a Levegő Munkacsoport a kormány elektromosautó-támogatását - írja a Népszava.
Azok, akik megkapták a másfél milliós támogatást, jól jártak vele, de attól, hogy néhány száz villanyautóval több fut útjainkon, a magyar városok levegője még nem lett tisztább. A magánszemélyek villanyautó-vásárlási támogatása a közpénzfelhasználás igen alacsony hatékonyságú módja - mondta Vargha Márton közlekedési témafelelős.
Kapcsolódó
A szervezet ugyanakkor üdvözli a taxik és a Posta terítő járműveinek cseréjét villanyautóra (és nem hibridre). Célszerűnek tartanának hasonló lépést az állami, önkormányzati szervek nagy futásteljesítményű gépjárművei esetében is. Szorgalmazzák csak az e-autók által használható, ingyenes parkolók, megfelelő, nyilvános töltőállomások és elszámolási rendszer kialakítását is.
A portál megemlíti, hogy néhány hete módosultak az e-töltés szabályai. Ez különválasztja az (engedélyköteles) üzemeltetési és szolgáltatói feladatot. A hálózati cég egyik szerepet sem töltheti be. A jövőben a használat nem köthető tartós regisztrációhoz: azt eseti jelleggel is biztosítani kell.
Augusztus 1-ig az Elmű-ÉMÁSZ valamennyi töltőoszlopán kilowattóránként 99 forintos tarifát vezet be.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Amerika és Ukrajna bekeményített: felszólították Putyint, hogy végre lépjen a béke ügyében
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Orbán Viktor: az uniós vezetők eldöntötték, Európa háborúba megy
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító