A blog azt modellezte, hogy miként hatott a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokra az a 2010-ben bevezetett változás, hogy a szerződések fordulónapja nem január 1-jére, hanem az autó adás-vételének napjára esik.
Az adatok azt mutatják, nagyon is hatott, ugyanis korábban az aktív reklámkampányoknak köszönhetően kevesen fejeltették el, hogy körülnézzenek a piacon kedvezőbb ajánlatok után kutatva. Azóta viszont mindenkinek saját magának kell észben tartania fordulónapját, ám ez sokaknak nem sikerül.
Az is különbséget jelen, hogy egy adott éven belül ki mikor vette a kocsiját, ugyanis hiába nincs valaki "hozzákötve" az év végi hajrához, ha év elején kellene váltania, akkor is jobban észben tartja azt, mintha például nyárra esik a fordulónapja.
A Defacto szerint ez jellemző azokra is, akik csak pár ezer forintot takaríthatnak meg és azokra is, akik tízezreket. Az új rendszerben az autósok vélhetően milliárdos nagyságrendű potenciális megtakarítást hagynak majd a biztosítóknál a 2010 előtti időszakhoz képest.
Legolvasottabb
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
Reklámozni kell a sírhelyeket, annyira nem kell senkinek
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Égő lakásból mentettek ki három embert a rendőrök
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!
Kinyílt az Epstein-mappa, sokan akarnak most a föld alá bújni
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze