Világszerte aggódnak az emberek az egyre dráguló megélhetés miatt, és sokan tartanak attól, hogy a gazdasági helyzet még rosszabbra fordul – derült ki az EY 21 000 fős nemzetközi kutatásából. A vállalkozásoknak minél gyorsabban kell alkalmazkodniuk a megváltozott fogyasztói igényekhez, ha meg akarják tartani vevőiket.
Nyugtalan vásárlók
Szinte mindenkit aggasztanak az emelkedő megélhetési költségek (94 százalék) és az országuk gazdasági állapota (92 százalék) ráadásul minden harmadik (39 százaalék) válaszadó arra számít, hogy a következő néhány hónapban még nehezebbé válnak a körülmények. A vásárlók hasonló arányban (35 százalék) nyugtalanok amiatt, hogy a drágulás következtében az eddig megszokott termékek megfizethetetlenné válnak számukra.
Csökkent a termékek mérete
A megkérdezettek több mint egyharmada (36 százaléka) a jövőben kevesebbet költene ruhákra és ételrendelésre (44 százalék), közel felük (49 százalék) pedig csak a legszükségesebb árucikkeket szerezné be. A fogyasztók döntő többsége (79 százalék) érzékeli az élelmiszerárak emelkedését, és azt tapasztalja (74 százalék), hogy egyes márkák csökkentették a termékek méretét anélkül, hogy ez az árán meglátszott volna.
Hatalmas a nyomás a vállalatokon. Az már rég nem elég, ha a diszkontálás a kizárólagos megoldása a cégeknek egy ilyen helyzetben, hiszen ez csak egy rövid távú eszköz, amivel az infláció elleni küzdelemben csak meneteket lehet nyerni, de meccset képtelenség. Olyan, a fogyasztó elköteleződést támogató üzleti stratégiára van szükség, ami egyszerre képes növelni a vásárlók elégedettségét és növelni a cég nyereségét
– hívta fel a figyelmet Palincsár László, a EY frissen indított Brand & Customer Engagement szolgáltatások vezetője.
Lépés a divattal
A globális felmérés eredményei azt mutatják, hogy a megkérdezettek többségének (55 százalék) a világmárkák már nem olyan fontosak, elvesztették státusszimbólum jellegüket. Közel kétharmaduknak (62 százalék) már az sem számít, hogy lépést tartson a legújabb divattal és trendekkel. A válaszadók fele már most fontolóra venné márka nélküli ruházatok, cipők és kiegészítők vásárlását.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Halálos áldozatok tömkelegére kell számítani Európában a közeli jövőben

Vészhelyzetben a bérlők, több tízezer embert fenyeget kilakoltatás

Németország hamarosan háborúban állhat Oroszországgal, a történelem dadogni kezdett

Édes bosszú? Peking megbüntet egy csomó amerikait

Egy méltatlanul lesajnált magyar nagyváros lenyűgözte a külföldi utazásszervezőket

Itt az olcsó B kategóriás jogosítvány, de sokan csak féljogsinak tartják

Súlyos betegség sújtja a gyerekeket a Dunántúlon, a szülők sincsenek biztonságban

Most jól figyeljen: lehet, hogy már ön is nyugdíjba mehetne

Vérfagyasztó sebet kapott az adatvédelem – a Meta AI-nak már ezt is szabad
