A tiszakécskei volt úttörővasút 1971-ben indult, 1200 méteres útszakaszon. Az 1990-es évekre jelentősen csökkent az utasszám, a pálya állapota miatt szünetelt is a forgalom, majd 2009-ben végleg bezárt.
Tavaly nyáron azonban 12 év szünet után ismét megnyitották, a korábbinál nagyobb, de még mindig csak 1600 méteres pályával. Mindezt 471 millió forint európai uniós és magyar állami támogatásból valósították meg - számolt be az RTL Híradó.
Összehasonlításképpen: az öt kilométeres felcsúti kisvasút 600 millió forintba került. Egy semmibe vezető gyalogos átkelőhellyel épült tiszakécskei kisvasút pedig csaknem félmilliárd forintból.
Az útvonalon három megállót alakítottak ki, a végállomáson kocsiszínnel. A pálya a helyi fürdőtől indul, majd a közösségi házhoz érkezik. A tavaszi szünet utolsó napján a kocsik a kocsiszínben voltak, az állomásépület zárva volt. A hivatalos menetrend szerint a kisvasút csak szombaton és vasárnap üzemel.
Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő szerint ez is egy olyan uniós támogatással megvalósított beruházás, ami biztosan nem viszi az országot se előre, se hátra. A kisvasútról a képviselő fotókat is megosztott közösségi oldalán.
Legolvasottabb
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Durva vonatgázolás keserítette meg 350 utas életét, késések kell számítani ezen a vonalon
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló