A CATL azt tervezi, hogy az eredeti engedélyben szereplő 277 ezer négyzetméter helyett 240 ezer négyzetméterre csökkenti a projekt alapterületét. A gyár területe ezzel együtt mintegy 13 százalékkal lesz kisebb az eredeti tervekhez képest – írja a Magyar Vasút.

A magyar kormány tavaly ősszel az ország történetének legnagyobb beruházásaként jelentette be, hogy a CATL akkumulátorgyárat építhet Debrecenben, amelynek értéke a 7,9 milliárd eurót is elérheti és 9000 új munkahelyet teremthet.

Februárban – a debreceni lakosok heves tiltakozása miatt – nagyon szigorú feltételeket mellett kapott környezetvédelmi engedélyt a projekt, számos környezetvédelmi kötelezettséget írt elő a helyi kormányhivatal a befektetőnek. Ezen túlmenően szigorúbb korlátozásoknak és gyakoribb ellenőrzéseknek kell megfelelniük, mint amit a jogszabály előír.

A bíróságnak újra döntenie kell

A World Wide Fund for Nature (WWF) és a Greenpeace korábban kiálltak a projekt mellett, mivel úgy vélték, az országok profitálhatnak belőle, és nem károsak a környezetre. A Debreceni Törvényszéknek az Ítélőtábla döntése miatt újra döntést kell hoznia arról, hogy leállítja-e a beruházást környezetvédelmi okokból.

Titokban jöhet új kínai akkumulátoripari beruházás Debrecenbe

Itthon még nem jelentették be, de a Ningbo Zhenyu Technology 65,9 millió dolláros, mintegy 23 milliárd forintos beruházással hozhat létre gyárat Debrecenben: a tervek szerint az elektromos autók akkumulátoraiban használt precíziós alkatrészeket gyártják majd benne. Bővebben--->