Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke egy kínai sajtóeseményen jelentette be, hogy
a BYD magyarországi gyára 2026 második negyedévében kezdi meg a termelést.
Kapcsolódó
A Bloomberg tudósítását idéző vg.hu felhívta a figyelmet, hogy az új időpont eltér a korábbi hivatalos becslésektől, amelyek 2025 végére tették a sorozatgyártás startját. Az üzem átadásának pontos időpontja és a termelés indításának részletei egyelőre nem ismertek, így kérdéses, hogy a gyár avatása és a termelés kezdete egybeesik-e.
A szegedi BYD-gyár indulása fontos a magyar gazdaság számára. Bár eleinte csak részkapacitással, évi 150 ezer elektromos autó gyártására áll be, ez már 0,5-0,7 százalékponttal növelheti a GDP-t. Ha az üzem teljes kapacitással működik, a hatás akár kétszer ekkora lehet. A debreceni BMW-gyár hozzáadott értéke hasonló nagyságrendű, és ha a gyárak közvetett hatásait - beszállítók, logisztika, helyi szolgáltatások - is figyelembe vesszük, a teljes gazdasági hatás a magyar GDP 1-1,5 százalékát teheti ki.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Ha ezt meglátja Orbán Viktor! Brüsszel még a karácsonyfát is elvinné a Karmelitából
Útra keltek a fuvarozók: elesett a pálya a több ezresre bővülő tüntetés miatt, Lázár tárcája továbbra is értetlenül áll
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek
Meghalt Chris Rea