Zsolnán 2006-ban indult el a termelés, azóta a dél-koreai autógyártó 2,3 milliárd euró befektetést hajtott végre. A gyárban autóösszeszerelés és motorgyártás folyik, a mintegy 460 ezer motor több mint felét a helyszínen építik be, a többit más gyárak, így a Hyundai európai gyára számára szállítja.

A KIA Slovakia árbevétele 2022-ben 6,76 milliárd euró volt, 22 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A cég adózott nyeresége ugyanebben az időszakban 175,5 millió euró volt, ami 21 százalékos csökkenés éves összehasonlításban.

Tavaly a Zsolnán készült modellek 57 százaléka volt Sportage modell, a többi Ceed. A zsolnai gyár 2006. évi nyitása óta gyártja a dél-koreai autógyár 30 évvel ezelőtt útjára indított sikermodelljét, már az ötödik generációs Sportage készül itt.

Összehasonlításul: autógyártásban a győri Audi dupláját tudja a KIA Zsolnán

2022-ben 171 134 autó gördült le a gyártósorokról a győri üzemben, igaz, emellett összesen 1 677 545 motort is legyártottak. Az Audi Hungaria Zrt. tavaly év végén 11 957 embert foglakoztatott, 26-tal kevesebbet, mint 2021-ben. A győri székhelyű vállalat az Audi konszern tagja, az Audi és Volkswagen konszern központi motorszállítója.

A KIA a Zsolnán készült járművekkel Európa piacát látja el.

A magyar piacra is érkeznek innen autók, a márka magyarországi importőre, a KIA Hungary tájékoztatása szerint az idén több mint 5000 jármű jön Zsolnáról, az itthon eladott autóik 78 százaléka. A Zsolnán gyártott két modell Magyarországon is népszerű: a KIA márkakereskedésekben eladott új autók 32 százaléka Ceed, 22 százaléka Sportage volt az idén.

A KIA 2022-ben 7200 autót értékesített Magyarországon. Az idén a várhatóan megismétli ezt a teljesítményt, annak ellenére, hogy romlottak a gazdasági feltételek: az infláció, a devizaárfolyamok alakulása, a megemelkedett gyártási, logisztikai és finanszírozási költségek nehezítik az autóértékesítést - jelezték. Hozzátették: arra számítanak, hogy 2024 újabb nehéz év lesz az autókereskedelem számára Magyarországon.

Új KIA autók értékesítésével és szervizével több mint 30 telephelyen foglalkoznak Magyarországon.

Eshet az elektromos autók ára, egyre olcsóbb a lítium

A járvány után mindent elkapott az áremelési őrület az ellátási láncok akadozása miatt, így a lítiumot is. Ez aztán megtolta az elektromos autók árát is, megtörve a hosszú távú csökkenő trendet. Most azonban kezd helyreállni a korábbi állapot. Bővebben >>>