Vezető helyen áll az áruvásárlási hitelek piacán a Magyar Cetelem Bank Rt., amely a további növekedésre és piaci helyzetének megőrzésére helyezi a hangsúlyt ebben az évben.
– Néhány évvel ezelőtt azt nyilatkozta, hogy a Cetelem Bank fő tevékenysége a lakossági fogyasztási hitelek nyújtása. Ez ma is így van? – kérdeztük dr. Lendvai Jánost, a Magyar Cetelem Bank Rt. vezérigazgatóját.
– Változatlanul a lakossági fogyasztási hitelezés a fő tevékenységünk, ennek vagyunk specialistái, bár az európai uniós szabályozásnak megfelelően a betétgyűjtésre is felkészültünk. Ami a tevékenységünket illeti, annak három fő ágát különböztethetjük meg. Az alap az áruhitelezés, ehhez kapcsolódik a hitelkártya-kibocsátás, végül a harmadik a személyi kölcsönök nyújtása. Ezeket a szolgáltatásokat kizárólag magánszemélyeknek kínáljuk.
– A lakossági fogyasztási piacon elért jó induló pozíciójukat sikerült tovább erősíteni?
– Az áruvásárlási hitelek piacán 2001 óta vezető helyen állunk. A Cetelem Bank mint specialista olyan minőségű szolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek és partnereinek, amelyek meghatározóak a piacon a versenytársak számára is.
– Hogyan kezelik a hitelezési kockázatot?
– A kockázat tekintetében eltérnek az egyes termékcsoportok. Az áruvásárlási hitelt felvevő ügyfeleinket ezen keresztül megismerjük, és annak alapján ajánljuk fel számukra a hitelkártyánkat, illetve személyi kölcsönünket. Így egymásra épülő szolgáltatásokat kínálunk, amely az ügyfél és bankunk között szorosabb kapcsolatot eredményez, következésképpen jobban kezelhetővé teszi a kockázatunkat. Ennek megfelelően a bank helyzete ebből a szempontból is kiváló. A hitelkártya-kibocsátásban szintén úttörők voltunk a hazai piacon. Amikor a Cetelem Bank elkezdte a hitelkártyák kibocsátását, akkor Magyarországon a bankkártyák két-három százaléka volt hitelkártya. Ma ez már 10-15 százalék között van, mert szinte minden bank megjelent már ezen a területen. Ugyanakkor négyszázezer élő, kibocsátott hitelkártyával miénk a legnagyobb szelet ebből a részpiacból.
- Milyen előnyt jelent a Magyar Cetelem Banknak, hogy önállósága mellett a BNP-Paribas-csoporthoz tartozik?
- Ez nagyon fontos támogatást jelent a számunkra. Anyacégünk a BNP-Paribas-nak, Európa egyik legnagyobb bankcsoportjának tagja. Ez mindenképpen nagyon fontos hátteret biztosít a pénzintézetünknek, elsősorban a refinanszírozásban, mert jelentős hányadban finanszírozzák a kihelyezéseinket.
- Milyen infrastruktúrával dolgoznak?
- Az infrastruktúra nagyon fontos a modern bankvilágban, alapfeltétele a színvonalas munkának. A franciaországi anyacégnek több mint 50 éves tapasztalatát az indulástól, szisztematikusan adja át, mindig biztosította a szükséges technikai támogatást, fejlesztéseket. Ennek egyik legfontosabb eleme volt, hogy már az indulást követően az internetre alapozott hitelbírálati rendszert vezettünk be az áruhitelezésben, és ma már a beérkező áruhiteleknek 85 százalékát ezen a rendszeren keresztül intézzük.
- Mire koncentrálnak az idei évből hátra lévő hat hónapban?
- Elsősorban a piaci pozíciónk megőrzésére helyezzük a hangsúlyt, amelyben a tavaly, a francia Banque Accord-ral létrehozott közös vállalatunk, az Accord Magyarország fejlesztése, erősítése fontos elem.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.