A logisztikai szektor célirányos fejlesztése nélkülözhetetlen Magyarország regionális versenyképességének megőrzéséhez és megerősítéséhez − mondja ki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) elnökségének állásfoglalása. A dokumentum nevesíti a hazai közlekedéslogisztika főbb kitörési pontjait: ilyen a Budapestet elkerülő vasúti körgyűrű (V0) megépítése, Záhony térsége logisztikai versenyképességének fejlesztése, az intermodális (kombinált) szállítás hazai helyzetének javítása, illetve a logisztikai szolgáltató központok fejlesztése. Ezen lehetőségek kiaknázása nélkül Magyarország könnyen lekerülhet a nemzetközi szállítmányozási útvonalak térképéről − állítja a szövetség. Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke szerint az említett négy infrastruktúra-fejlesztési program szükségszerűsége megkérdőjelezhetetlen, mivel hosszú távú megoldást kínálnak a jelenlegi országstratégiai és közlekedéspolitikai problémákra: javítják hazánk logisztikai versenyképességét, hozzájárulnak ahhoz, hogy Magyarország Európa tranzit közlekedési korridorjának szerves része legyen és Kelet-Közép-Európa logisztikai központjává váljon. A szakember szerint az elnökség által felvetett kérdésekre a 2012. október 11-ei Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencia adhat választ, ahol a kormányzat szakpolitikusai mellett a teljes logisztikai szektor képviselteti magát, és ahol sok minden eldőlhet az elnökség által deklarált országstratégiai projektek sorsáról.