Széles Gábor
Média, pénzügyi szolgáltatások, ingatlankezelés
Becsült vagyon: 79 milliárd
Széles Gábor nevét ma is sokan a Videotonnal azonosítják, pedig a székesfehérvári sikervállalatot − beleértve a stratégiai tervezést is − már több mint egy évtizede a két társ-vezérigazgató, Lakatos Péter és Sinkó Ottó irányítja. Ez azonban nem jelenti azt, hogy megszakadt volna a kapcsolat a "Vidi" és Széles között: továbbra is ő a cég "legnagyobb kisebbségi tulajdonosa", ami azt jelenti, hogy a cég profitjának közel fele őt illeti meg. Az egykori szocialista nagyipar utolsó mohikánja évek óta jól teljesít. Tavaly az árbevétel meghaladta a 100 milliárd forintot (ez 2010-ben 89,2 milliárd volt), a nyereség pedig várhatóan 8 milliárd körül alakul. A vállalatcsoport továbbra is nyolcezer dolgozónak ad munkát − itthon 300 fővel nőtt az alkalmazottak száma, míg a bolgár leánycégnél ugyanennyivel csökkent. Az organikus fejlődés és a technológia folyamatos megújítás révén a társaság megőrizte, sőt növelte szerepét és súlyát az európai szerződéses gyártók között − egyre több cég veszi igénybe a Videoton gyártóbázisait és fejlesztési kapacitását. Főleg az autótechnika, a világítástechnika, a fémmegmunkálás, a fröccsöntés és háztartásigép-gyártás fejlődik. A legnagyobb hazai magántulajdonban lévő cég a fejlesztéseket ráadásul hitelek igénybevétele nélkül valósítja meg. A cégcsoportnak komoly érdekeltségei vannak a szállításban (VT-Transman) és a munkaerő-kölcsönzésben is.

Széles Gábor idejének nagy részét médiaholdingjának irányítása köti le. Az Echo és Vital Tv-ből, valamint a Magyar Hírlapból álló "médiacsokor" azonban inkább viszi, mint hozza a pénzt, így Széles − aki saját zsebből finanszírozza a három érdekeltséget − becslések szerint évi 1-1,5 milliárd forintos veszteséget kénytelen elkönyvelni. (A tavalyi mínuszokkal együtt a nyolcmilliárd forintot is meghaladhatja az összesített veszteség.) A nyereséges üzemeltetésre annak ellenére sincs sok reménye, hogy az állami cégek által dominált hirdetési piacon népszerűnek számítanak...
Egy évvel ezelőtt szalagcímben tudósítottak a lapok az egykor legendás Ikarus buszgyár újjászületéséről. Ennek jegyében az új prototípus képe is bejárta a sajtót, de azóta itt is csend van. A Volán-cégek jövőbeli buszbeszerzéseiről szinte naponta jelennek meg hírek, ám üzletről eddig semmi hír. Mint ahogyan a külpiaci offenzíváról sem. Kínai, iráni és orosz piacokat említett Széles Gábor, de a várt nagy megrendeléseknek és a gyár beindításának egyelőre nincs nyoma. Az új Ikarus megszületésére tehát még várni kell − talán a magyar megrendeléseket követően valósulhatnak meg a külpiaci álmok és tervek.
A Széles-birodalom egykori bástyája, a Műszertechnika immár eredeti profilja, az irodatechnika nélkül folytatja tevékenységét, ingatlanhasznosítással, valamint pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozik.
| 2002 |
| 32 milliárd forint |
| 2003 |
| 32 milliárd forint |
| 2004 |
| 50 milliárd forint |
| 2005 |
| 54 milliárd forint |
| 2006 |
| 58,5 milliárd forint |
| 2007 |
| 62,5 milliárd forint |
| 2008 |
| 66,5 milliárd forint |
| 2009 |
| 70 milliárd forint |
| 2010 |
| 73,5 milliárd forint |
| 2011 |
| 75 milliárd forint |
Legolvasottabb
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Orosz egyenruhások lépték át illegálisan a NATO határát, az észtek tombolnak, „lelőnék őket”
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló