Ősz végén avatták fel az Audi győri logisztikai parkját, a járműgyár közelében 10 milliárd forintból épült létesítmény 300 új munkahelyet teremtett. Sokáig úgy tűnt, hogy a beruházásra jó eséllyel pályázik a közelben lévő Győr-Gönyű logisztikai központ is, ahol a közúti és a vasúti kapcsolat mellett a vízi összeköttetés is adott. Az Audi végül nem itt alakította ki logisztikai központját. A kikötői szolgáltatásokat végző üzemeltető Győr-Gönyű Kikötő Zrt. vezérigazgatója, Pintér Ákos lapunknak úgy fogalmazott, hogy a létesítményben változó a forgalom, hisz az mindenkor nagymértékben függ a mezőgazdasági terméstől, az exportmennyiségtől, illetve a termények világpiaci árának alakulásától. Tavaly például miközben rossz volt a termés, kedvező volt a forgalom a kikötőben, mert jók voltak az árak. Idén pedig, amikor kedvezően alakult a mezőgazdasági termelés, a remélt mértékű export még nem indult el.
A vezérigazgató szerint ennek hátterében az állhat, hogy a gazdák a még kedvezőbb világpiaci árak reményében tartalékolják az árut, így a kivitel jövő tavasszal vehet nagyobb lendületet.
A vízi kapcsolatnak egyébként egyre nagyobb szerepe van az új betelepülni szándékozók körében − emelte ki a vezérigazgató, aki konkrét cégek említése nélkül csak annyit árult el, hogy az érdeklődők között gabonakereskedelemmel, acélipari termékek feldolgozásával foglalkozó vállalkozások vannak. A kikötő egyébként többletszolgáltatásokkal is igyekszik magához csábítani a betelepülőket − a tárolás, raktározás mellett például csomagolást is végez −, ugyanakkor hátráltatja őket, hogy a 2007−2013-as uniós források már kimerültek, az újak pedig csak jövőre érhetők el, a cégek tehát várják, hogy milyen kedvező finanszírozási, támogatási lehetőséghez jutnak.
A vezérigazgató arról is beszámolt, hogy kezd beindulni a vasúti forgalom is. Sokáig ez sarkalatos pontja volt a kikötőnek, egy ideig úgy is tűnt, hogy miután nem használják a pályát, ezért Magyarországnak vissza kell fizetnie a beruházáshoz felhasznált uniós pénzeket, 5,9 milliárd forintot. Ennek kockázata végül elhárult, a magyar kormány megindokolta az Európai Bizottságnak a projektek tervezett működésének részleteit. A kikötőbe vezető vasútvonal üzemeltetését 2012. augusztus 31-től a MÁV Zrt. végzi, az Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság kezelésében lévő állami vagyon működtetését pedig a Mahart Zrt. látja el. A Mahart ebben a szerepében a teljes infrastruktúrával ellátott területet bérbe adja, vagyis úgy működteti a területet, mint egy ipari parkot.
Szerző:
Legolvasottabb
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Áramra várnak a CAF-villamosok
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Jön a következő Gondosóra-kör