Egy toborzási trendeket vizsgáló kutatás új eredményeket hozott. Paul McDonald hr-szakértő a Find The Right Job, azaz a "találd meg a Neked való legjobb állást" nevű nemzetközi állásportálon öt, már az elmúlt évben megfigyelhető trendről számolt be, amelyek szerinte idén a toborzási módszerek alapvető pilléreivé válhatnak. McDonald úgy véli, 2014-től a közösségi média még nagyobb teret fog hódítani. Már 2013-ban feltűnt, hogy a közösségi oldalak jelentősége a toborzásban és az álláskeresésben a korábbi évekhez viszonyítva nagyobb hangsúlyt kapott. Jelentősen nőtt azon álláskeresők száma, akik kifejezetten munkakeresés céljából hoztak létre profilt egy-egy szakmai közösségi oldalon, vagy már meglévő oldalt frissítettek ennek megfelelően. McDonald nem gondolja, hogy a közösségi oldalak átvették volna a vezető szerepet a toborzásban, a jó fejvadász vagy hr-es viszont tisztában van vele, hogy ez egy olyan eszköz, amelyet munkája során érdemes kiaknázni. A hr-menedzserek egyszerre több csatornán válogatnak, ebbe beletartozik a személyes kapcsolatrendszer felvázolása, a korábbi munkatársak személyes kapcsolatrendszereinek kiaknázása is.
A szakértő második trendként említi azt, hogy vélhetően a korábbinál is agresszívabb harc folyik majd a legjobb jelöltekért. Szerinte különösen a pénzügyi, technológiai, jogi és kreatív területeken találnak a vállalatok nehezen megfelelő jelölteket egy-egy pozícióra. A kiválasztási folyamat többnyire gyorsan zajlik, ez néha a referenciakontroll elmulasztásával jár együtt, ami káros folyamat. Bizonyos vállalatok elfelejtik a toborzást követő legfontosabb lépést, amely nem más, mint az alkalmazottak megtartása. Amikor egy cég harcol a tehetségek felkutatásáért, fontos, hogy tisztában legyen vele, hogy a már felvett alkalmazottak elkötelezettek a vállalat iránt. Az Y generáció például igényli a kommunikációt és a visszajelzést, így a vállalatok jól teszik, ha egyéni karriertervet készítenek a munkatársaknak és erősítik a megtartási stratégiákat − véli a szakértő.
A sikeres vállalatok már tavaly nagy figyelmet fordítottak a közösségi hálózatokhoz kapcsolódó stratégiára. A toborzási menedzserek többnyire rövid kisfilmben ismertették a vállalati kultúrát és a karrierlehetőségeket, így meghatározták a vállalatról kialakuló képet és üzenetet. Fontos, hogy a leendő munkatársak és jelöltek még a céghez jelentkezés előtt ismerjék a munkáltatói márka jellemzőit. A szakértő szerint napjaink felfogása a "folyamatos toborzás" irányába mutat. Hatalmas a verseny és a munkaadó nem tudhatja, hogy a munkatársak mikor döntenek úgy, hogy távoznak a cégtől, ezért a vállalatnak mindig felkészültnek kell lennie. Ezért McDonald szerint érdemes a kapcsolati hálót mindig feszesen tartani, az év minden napján készen arra, hogy a munkaerő-állományt szükség esetén frissítsük.
Szerző: Tóth Kata
Legolvasottabb
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Nyilvánossá vált Putyin titkos telefonbeszélgetése: hatalmas ajánlatot tett az amerikaiaknak
Egyetlen mulasztás elegendő: pénzbírság vagy akár rendőri elhurcolás vár azokra a fiatalokra, akik ezt nem teszik meg
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Újabb 44,9 milliárd forint tűnt el a költségvetésből: magyarok szomorították el Orbán Viktort
Teljesen kicsúszott az irányítás a kezünkből: kontroll nélkül tarol a szuperjárvány, jövőre jöhet a nagy robbanás