− Mitől lesz "eladható" egy vállalati bankszámla-szolgáltatás?
− A fő szempont nem az, hogy egy vállalkozásra "eszi, nem eszi, nem kap mást alapon" ráerőszakoljunk egyfajta számlaszolgáltatást, amit aztán később nem tud kellőképpen kihasználni. A lényeg a valós igények felmérésében rejlik, hogy erre alapozva ajánljunk olyan megoldást, amely valóban kielégíti az ügyfél igényeit. A vállalatok sokszínűsége, eltérő szükségletei a szolgáltatási oldalon a termékpaletta sokrétűségében, változatosságában érhetőek tetten. Arra törekszünk, hogy számlaszolgáltatásainkat minél inkább testre szabjuk.

− Mik a legfőbb eltérések a szolgáltatási elvárásoknál?
− Egy vállalkozás indulásakor az ügyfeleknek különösen fontos, hogy kezdeti kiadásaikat alacsonyan tartsák. Nálunk erre épít például az 1x1 szolgáltatáscsomag-családból a Dinamika, amelyet az ügyfelek már havi pár száz forint ellenében igénybe vehetnek. Ez korántsem jelenti azt, hogy a csomag az alacsony árfekvése miatt "fapados" lenne: kedvezményes vállalati bankkártya, továbbá − standard kondíciók mellett − valamennyi, a bank nyújtotta elektronikus szolgáltatás igényelhető hozzá.
Nem csupán az induló vállalkozások érzékenyek azonban a banki költségeikre, egy prosperáló cégnél is lényeges elvárás az olcsó ügyintézés. Ehhez manapság komoly támaszt nyújt az internetes bankolás térhódítása, ami növeli az Elektronikus szolgáltatáscsomag népszerűségét. Miközben csökken a banki ügyintézésre fordított idő és a vállalat pénzügyei kényelmesen bonyolíthatók az irodából, a standard feltételeknél kedvezőbb ügyleti költségekre, díjmentes forintalapú számlavezetésre is számíthatnak azok, akik elektronikusan bankolnak. Ez a csomag további havidíjmentes szolgáltatásokkal is kiegészül, mint az MKB TeleBANKár, az MKB NetBANKár, az MKB MobilBANKár, de éves díj nélkül használható Visa Electron bankkártya és havi két ingyenes pénzfelvétel is jár hozzá bármely belföldi atm-ből. Az elektronikus számlaszolgáltatás ma a legnépszerűbbek közé tartozik, amit alátámaszt a folyamatos növekedés úgy az ügyfélszámban, mint a tranzakciókban.

− Az EU jelentette gazdasági környezetben sokan külföldön keresik partnereiket és a boldogulást. Velük mi a helyzet?
− Azok a vállalkozások is testre szabott szolgáltatásokra számíthatnak, amelyek eredményei dinamikus növekedést mutatnak, illetve jelentős devizaforgalmat bonyolítanak. Az ő igényeikre szabtuk a Flotta szolgáltatáscsomagunkat. Komparatív előnyei közül kiemelkedik az ingyenes bankon belüli átutalás, illetve ingyenes devizaszámla-vezetés. A Flotta csomagot választók havidíjmentesen használhatják az elektronikus banki csatornákat, a csomaghoz biztosított, meghatározott bankkártyákat, továbbá jelentős kedvezményekben részesülnek a forint- és devizaátutalások költségeiből. A kis- és nagykereskedelemben aktív vállalatoknak pedig pénztárcakímélő megoldást jelent a csomaghoz biztosított kedvezményes zsákos befizetés is.

− Minden pénzintézet kínál vállalati szolgáltatáscsomagokat, mivel lehet állni a piaci versenyt?
− A kedvezményes ajánlatok, akciók mellett vonzóak az újdonságok is. Nálunk például szolgáltatáscsomagtól függően a bank ingyenesen biztosítja meghatározott darabszámú csoportos beszedési megbízás, eseti és állandó átutalási megbízás teljesítését. Emellett, ha az ügyfél a szerződésben meghatározott − ingyenes − átutalási darabszámot eléri, a csomagdíj egy része "lebeszélhetővé" válik: a tarifa meghatározott hányada újabb átutalási megbízások díjának megfizetésére használható fel.
Vida Ferenc