A motorkereskedők többsége az első félévet az előző év azonos időszakához képest 90 százalék körül teljesítették. Tavaly csaknem 15 ezer motorkerékpárt értékesíttek Magyarországon, ami jóval több volt a várakozásoknál és éves szinten csaknem 19 százalékos bővülést jelentett. Idén azonban megtorpanni látszik a bővülés, bár az év végére valószínűleg sikerül átlépni a 15 ezres darabszámot. A lassulás nagyban tulajdonítható az igen hosszú télnek, így a szokásos áprilisi kezdés helyett csak májusban indult be a motorosszezon, ráadásul a vasparipákra is bevezetett regisztrációs adó sem tett jót a piacnak.
A gyártók sorrendje továbbra is változatlan: a Suzuki a piacvezető, ezt a márkát a Yamaha, majd a Honda követi – ez utóbbi egyébként a világpiac vezetője. A Magyarországon eladott összes motorkerékpár csaknem felét a három piacvezető cég adja. A Suzuki idei nagy dobása a szupersport kategóriába tartozó GSX-R 1000, ebből adták el ugyanis a legtöbbet. A sportmotorok amúgy is egyre népszerűbbek, de a 125 köbcentis kétkerekűek közül még mindig a túragépekből adják el a legtöbbet. Az elemzők szerint a mostani visszaesés ellenére a bővülés még két-három évig tarthat, addig változhatnak a pozíciók.
A három vezető márka elsősorban a kiépített szerviz- és kereskedőhálózatának, illetve igen kedvező árainak köszönheti pozícióját. Az árversenyben ugyanis a konkurensek figyelik egymást, így általában az azonos kategóriájú vasparipák hasonló árúak és a regisztrációs díj bevezetésével járó többletköltségen kívül nem volt jelentős drágulás. Bár tavaly a 2005-ös slágereknek a quadokat tartották, ám a közlekedésfelügyelet megtiltotta ezen négykerekűek vizsgáztatását, holott az uniós tagországok többségében kapnak forgalmi engedélyt.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.