Candy Hoover Hungary Kft. néven hárommillió forint törzstőkével magyar nagykereskedelmi leányvállalatot alapított az olasz Candy-csoport, Európa egyik meghatározó háztartásigép-gyártója. A társaság termékei eddig is jelen voltak a magyar piacon, ezeket azonban az anyavállalattól vették a magyar forgalmazók - mondta lapunknak Gonda Péter, a magyar leánycég ügyvezető igazgatója. A leányvállalat fő tevékenysége a háztartási gépek nagykereskedelme, ám a kiskereskedelem is szerepel a listán. A cég közvetlen tulajdonosa a milánói Candy Elettrodomestici S.R.l. Az ügyvezető a vállalkozás idei pénzügyi tervéről nem kívánt beszélni, mint mondta, a nyár elején indul a társaság, így a csonka év csupán a piaci a tapogatózás időszaka lesz, bár ettől függetlenül azért idén is több százmilliós árbevételre számítanak. A Candy márka egyik legnagyobb vásárlója eddig a Keravill volt. Gonda szerint a magyar kereskedelmi hálózat továbbra is partner marad, ám tárgyalni szeretnének a nemzetközi láncokkal is. A Candy-csoport prémium márkákat is gyárt, így például a Hoovert. A cég a Hooverral csak később kíván megjelenni, s kizárólag porszívókat forgalmaz majd e márkanév alatt. Bár a Hoover hagyományosan amerikai márka, a vállalkozás kizárólag az európai piacra gyártott termékeket forgalmazza majd. Az olasz társaság 1995-ben vásárolta meg az amerikai Hoover porszívógyártó európai divízióját, így egy-egy skót, walesi és portugál gyárral bővítette kapacitását. Az olasz vállalat 1945-ben jelent meg első mosógépével. Terjeszkedését a nyolcvanas években kezdte, elsősorban az akvizíciókra koncentrált. Jelenleg Európa számos országában van nagykereskedelmi leányvállalata (a régióban lengyel, cseh, orosz és ukrán), s Elefántcsontpartól Kínáig működtet gyárakat. Főként azonban az európai kontinensen erős. H. Gy.