Az élelmiszer-kereskedelmi üzletláncok mintájára bolthálózatot hozott létre januárban az irodaszerek forgalmazásával foglalkozó, magyar tulajdonban lévő Vectra-Line Kft. Gigor Lóránt, a cég kereskedelmi igazgatója lapunknak elmondta: eddig országszerte 55 üzlet csatlakozott a lánchoz. A cég nagykereskedő lévén nem kíván részt venni a lakossági irodaszer-ellátásban, ezért döntött a bolthálózat létrehozása mellett. Az üzleteket különálló cégek működtetik, s bár a rendszer a beszerzési társasághoz hasonló, annál lazább a kapcsolat a partnerek között. A kereskedőknek nem kell csatlakozási díjat fizetniük, illetve eltartaniuk egy különálló hálózatirányító szervezetet. Az üzlethálózatban a boltok egységesen Fortuna név alatt jelennek meg, s a Vectra-Line az ellátás mellett a marketinget is elvégzi. A hálózatnak saját promóciós lapja van, amelyből a partnerek kiválaszthatják az általuk árulni kívánt termékeket. Gigor szerint az irodaszerpiacon hasonló kezdeményezés még nem volt. A bolthálózat üzleteinek száma egyébként már most meghaladja az Ápiszét, ugyanis az egykor legerősebb irodaszer-kereskedő cég tavaly tavasszal 29 üzletet működtetett, és azóta még csökkentette boltjai számát. (A piac szerkezetére mind nagyobb hatást gyakorol az, hogy a lakosság egyre inkább a nagy bevásárlóközpontokban és hipermarketekben szerzi be az irodaszereket.) A Vectra-Line hálózatához bármelyik üzlet csatlakozhat - mondta az igazgató -, ám ahhoz bizonyos forgalmi határokat el kell érniük a partnereknek, hogy a Fortuna-kedvezményeket igénybe vehessék, vagyis kedvezőbb kondíciók mellett jussanak a termékekhez. Az új bolthálózat egyébként meghagyja az üzletek önálló arculatát. Ami a boltokban azonos, az a hálózat neve és logója, illetve a termékválaszték. A kereskedelmi igazgató szerint a cégnek ehhez megvan a logisztikai háttere is, ugyanis a rendeléseket 24 órás határidővel képes teljesíteni, mindössze egy telephelyről. H. Gy.