A Nissan talán legsikeresebb modellje a Qashqai, az elmúlt három évben bő félmillió darabot adtak el a kompakt alapokra épülő családi crossoverből. Nem véletlen tehát, hogy hasonló népszerűséget szeretne elérni a gyártó a most bevezetendő új típusával is. A Juke formaterve igazán különleges: széles kerékjárati ívei, nagy kerekei szabadidő-autót sejtetnek, de keskeny oldalablakai és rejtett hátsó kilincsei inkább sportos modellre utalnak. A japán márka elsősorban városi fiataloknak szánja az autóját, és ezt mi sem jelzi jobban, mint hogy a divatos kocsi oldalablakait a bukósisakok rostélya, míg az utastérben a két első ülés között található formatervezett, lakkozott idomot a motorkerékpárok üzemanyagtankja inspirálta. A Juke egyébként a nagyra nőtt kisautóknál is nagyobb valamivel, hossza több mint 4 méter, a tengelytávolság pedig két és fél méter. A csomagtér alaphelyzetben 251 literes, a hátsó ülések előredöntésével azonban 550 literesre növelhető. Az alapmodellt az 1,6 literes, 117 lóerős benzines hajtja, de az 1,5 literes, 110 lóerős dízel erőforrás is választható, előbbi öt-, utóbbi hatfokozatú manuális váltóval. A csúcsmodell igazán sportosnak ígérkezik, hiszen egy új fejlesztésű, 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotor kerül a motorház alá 190 lóerős teljesítménnyel és 240 Nm nyomatékkal, hatsebességes kézi váltóval. A két benzineshez fokozatmentes CVT váltó rendelhető, de a turbómotornál ez csak az összkerék-hajtással párosítható. A Nissan Juke fronthajtással és összkerék-hajtású változatban is elérhető lesz, utóbbi hátulra csatolt lengőkaros helyett több lengőkaros független felfüggesztést kap. Az összkerék-hajtás újdonsága, hogy már nemcsak az első és hátsó tengelyek között automatikus vagy fele-fele arányban zárható a nyomaték elosztása, hanem a két hátsó kerék között is változhat. Ez eddig csak drágább modellekhez volt elérhető, ám a kis Nissan is képes akár egyetlen kerékre a nyomaték 50 százalékát továbbítani. A Juke extrái között egyebek mellett olyanok szerepelnek, mint a tolatókamera, a bőrkárpit, a navigációs rendszer vagy a kulcs nélküli nyitás és indítás.