José Manuel Soria elmondta: a vállalat azzal érvel, hogy ők a nitrogénoxid-kibocsátásra vonatkozó adatokat manipulálták, a szén-dioxid-kibocsátási értékeket nem. Márpedig ez utóbbi volt az alapja a spanyol kormány autóvásárlási támogatásának.
A miniszter hangsúlyozta: kérte a céget, hogy állításait hivatalos adatokkal is támassza alá.
A spanyol kormány autónként 1000 eurós (313 ezer forint) összeget követel VW-csoporttól, amellyel az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek vásárlását támogatta.
A PIVE-terv nevű, 2012 óta létező program lényege, hogy aki használt autóját környezetbarát gépkocsira cseréli, az 2000 eurós (626 ezer forint) kedvezményt kap, amelyet a kormány és a bekapcsolódó cégek fele-fele arányban vállalnak.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Jön a következő Gondosóra-kör
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben