Az előző negyedév során a Wizz Air folyamatosan futtatta fel operációját, és a Concorde becslése szerint 2019-es kapacitásának közel 42 százalékát, de tavalyi kapacitásának több mint 3,5-szeresét üzemeltette, aminek eredményeként 3 millió utast szállított 64 százalékos átlagos kihasználtság mellett. A Wizz Air bevételei jól tükrözhetik tehát a 2022-es pénzügyi év lassú évkezdetét, hiszen a jegy- és kiegészítő bevételek várhatóan 112, illetve 103 millió eurót tesznek majd ki a brókercég becslése szerint.

Költségoldalon az egy évvel korábbi bázisidőszakhoz képest növekvő változó és fix költségekkel számol a Concorde alapvetően a kapacitásnövekedés, a lízingdíjakat magukba foglaló magasabb értékcsökkenési kiadások és az emelkedő üzemanyagárak miatt. Utóbbit azért is fontos hangsúlyozni, mert a Wizz Air felfüggesztette olajfedezeti politikáját (korábban az előretekintő egy éves olajkitettség mintegy 50-60 százalékát lefedezte) az utazási korlátozásokból fakadó kiszámíthatatlan tervezhetőség miatt.

Az olajár emelkedése nem kedvez a cégnek

Ennek ellenére a meglévő fedezeti pozíciók a negyedév során még enyhíthették az üzemanyagok árnövekedéséből adódó addicionális kiadásokat, de az év hátralévő részében a cég az azonnali áraknak nagymértékben ki lehet téve, ha a korábbi döntésen a menedzsment nem változtat. Emiatt további olajáremelkedés egyértelműen a jövedelmezőségi mutatók romlásához vezethet.

A Concorde előrejelzése szerint az EBITDA némileg növekedhetett év/év alapon, ugyanakkor az operatív veszteség (EBIT) meghaladhatja a bázis évi szintet a Magyar Kormány megbízásából tavaly működtetett, magas hozzáadott értéket képviselő repatriáló és teherjáratok hiánya, a flotta bővítéséből adódó magasabb bérleti költségek, valamint a csökkenő egy főre jutó átlagos jegybevétel miatt.

Arra számít a brókercég, hogy a negyedév során közel 160 millió euró készpénzt égetett a társaság, így június 30-án közel 1,3 milliárd euró készpénz és betétállománnyal rendelkezett a cég. A készpénzégetés a második pénzügyi negyedévben drasztikusan lelassulhat, mivel a Wizz Air jelenleg a rendelkezésre álló teljes kapacitás nagyjából 70-75 százalékát üzemelteti. A menedzsment az eredmények közzététele után várhatóan továbbra sem fog a jelenleg futó pénzügyi évre profit-előrejelzést adni, de fontos információkkal szolgálhat a jelenlegi árképzésről és piaci környezetről, ami a nyári profitabilitást jelentősen befolyásolhatja.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!