Típustól függően, a sportautóktól a teherautókig a töltőnyílásokat különböző helyeken és különböző magasságokban szerelik fel, néha kissé felfelé dőlnek, máskor lefelé. A járművek nem is mindig ugyanolyan távolságban parkolnak le a töltőállomástól, ráadásul különböző szögekben állnak oda. A Siemens optikai érzékelőket és mesterséges intelligenciát használ arra, hogy a csatlakozó pontosan illeszkedni tudjon a töltőporthoz. Az algoritmus felismeri a különböző portokat, meghatározza azok pontos helyét és tájolását, majd az adatok alapján a robot kiszámítja, hogy milyen mozgást kell végeznie.
A Siemens Autonomous Charging System vezérlője képes felismerni a jármű portját még sötétben, esőben, hóban vagy akár ködben is.
Kapcsolódó
A teljes töltöttségi szint elérése után a robot befejezi a műveletet, és már haladhatunk is tovább - írja közleményében a cég.
Az elkövetkező években a nagy terhelésű járműveket egyre nagyobb arányban villamosítják majd, hiszen 2025-ben életbe lép a EU által meghatározott flottaszintű CO2-kibocsátás korlátozás. A logisztikai cégek tapasztalatai szerint a kötelező 45 perces szünetek – amelyeket a sofőröknek négy és fél óránként kell tartaniuk –, elegendők az elektromos járművek feltöltéséhez. A nehéz gépkocsikat azonban 1-3 megawattos töltőkapacitással kell feltölteni, amelyhez olyan vastag és nehéz töltőkábelekre van szükség, hogy az embereknek továbbra is segítségre van szükségük használatukhoz

Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Változik a saját autó birtoklásának szabálya

Bod Péter Ákos: A régi árak nem térnek vissza, az állam túlságosan beavatkozott

Levelet írt Varga Mihály Orbán Viktornak, már nem lehet sok hátra az MNB-alapítványoknak

Hídfoglalás is jöhet: összegyűltek a dühös tüntetők, akik a Pride miatt vonultak utcára

Határozott ítéletet mondtak a magyarok az EU-ról

Rábólintott Putyin: jöhet a tengeri tűzszünet, de engedni kell a szankciókból

Aki túlárazza a lakását, saját maga alatt vágja fejszével a fát

Debütál a Ryanair-előfizetés, rengeteget lehet vele spórolni

Új pótszabadság jöhet, szívszorító ok áll a háttérben
