Nőtt az utasszám, a foglalások, a bevétel, a nettóprofit, a Wizz Air (WIZZ.L) vezetése bizakodó, ám a továbbra is bizonytalan üzleti körülményekre tekintettel a menedzsment csökkentette a profitvárakozását. A hírre bezuhant a cég papírjainak árfolyama.

A Wizz Air 522,9 millió eurós működési nyereséget ért el a szeptember 30-ig tartó hat hónapban, szemben az egy évvel korábbi 63,8 millió eurós veszteséggel. Félév alatt 33 millió utast szállítottak a korábbi 26,5 millióval szemben. Az eredmények javulásában fontos szerepet játszik, hogy amíg az utaskilométerre vetített bevétel 9,6 százalékkal, 4,91 euróra emelkedett, addig az üzemanyagköltség 26,5 százalékkal, 1,55 euróra zsugorodott, illetve az egyéb ráfordítások is csupán 0,8 százalékkal híztak. Azaz az utaskilométerre eső költségek összesen 12,3 százalékkal csökkentek – derül ki a magyar hátterű fapados légitársaság csütörtök reggel publikált gyorsjelentéséből.

Bevételi és nyereségeredményeink tükrözik a mostani nagyobb volument, valamint az elmúlt három év hatalmas munkáját és beruházásait

– hangsúlyozta Váradi József, a Wizz Air elnök-vezérigazgatója.

A légitársaság közölte, hogy a 2024-es pénzügyi év végéig 21 darab Airbus 321 neo repülőgép átvételére készül, és hogy kártérítést kapott az RTX-től a repülőgépek hajtóműveinek vizsgálatára vonatkozó igénye miatt.

A Wizz Air ugyanis egyike volt azoknak a légitársaságoknak, amelyeket idén az RTX (RTX.N) hajtóműveivel kapcsolatos problémák sújtottak, és emiatt kapacitáscsökkentéssel küzdöttek. Az RTX repülőgépipari beszállító szeptemberben közölte, hogy 600-700 hajtóművet (GTF) kell majd eltávolítani a minőségi ellenőrzések miatt.

A nagyobb kérdés valójában az, hogy hogyan lehet a hajtómű-ellenőrzési programot a működés legkisebb mértékű zavarásával befejezni

– mondta Váradi a Reutersnek, hozzátéve, hogy 2024 elején 45 repülőgép átmeneti leállítására számítanak.