A Volkswagen a saját maga által kirobbantott dízelválságból az elektromobilitás éllovasaként tervezi szén-dioxid-semlegessé tenni 2050-ig a konszern működését. Ennek keretében 2023-ig 30 milliárd eurót fektet elektromos hajtáslánc-technológiai fejlesztésekbe.
A mobilitási szolgáltatások és az önvezető járműtechnológiai fejlesztésekre fordított összegekkel együtt pedig a beruházási keretösszeg 44 milliárd euróra rúg. Az amerikai Ford konszernnel elektromos furgonok és pick-up teherautók fejlesztésére az év elején létesített együttműködést a Volkswagen az önvezető járműtechnológia fejlesztésében folytatott együttműködésre is ki kívánja terjeszteni - írja az MTI.
Kapcsolódó
A konszern járműpalettájának 40 százalékát 2030-ra már elektromos autók adják majd. Az első elektromos platformra épülő modell, az ID az év végén gördül majd le a zwickaui üzem gyártósorairól.
Az elektromos járművek gyártására való átállás magas beruházási szükséglete mellett kevesebb élőmunkát is igényel, a Volkswagen ezért az elkövetkező években több ezres létszámcsökkentésre kényszerül majd. Az üzemi tanáccsal már kialkudott 14 ezres leépítés felett 2020-ig az emdeni és hannoveri üzemekben az elektromos autók gyártására való átállás keretében további 7 ezer munkahelyet szüntet meg. Mindemellett vállalati belső információk szerint az igazgatási és adminisztratív területeken is 5-7 ezer munkahely szűnik majd meg.
Legolvasottabb
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Ez volt eddig a magyarok kedvence az idén: 55 százalékos pluszban, aki ebbe fektetett
Újabb török harci járművek érkezhetnek Magyarországra
Érkezett egy egészségügyi ígéret karácsonyra
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Valami történt az olaj árával
Elrendelték a cunamiriadót, óriási földrengés rázta meg Japánt
Idegesítő problémát orvosolna a kormány: új szabályok jönnek az EESZT időpontfoglalásban
Orbán államtitkára megfejtette, miért férgesek a csokimikulások
