A tömeges járattörlések miatt naponta több tucat panaszt kap a belga fogyasztóvédelmi hatóság - írja a Euronews nyomán a hvg.hu. Arra gyanakszanak, hogy a koronavírus-járvány miatt megszorult légitársaságok azzal próbálnak bevételhez jutni, hogy olyan járatokra adnak el jegyeket, amelyeket eleve nem is terveznek elindítani.
Két dolgot világosan kell látni. Egyrészt nagyon alacsonyak az árak, aztán törlik a járatot. A másik, hogy ha próbáljuk átfoglalni, már 50-100-szoros árakat látunk. Vagyis ezzel a stratégiával próbálnak pénzt szerezni a cégek" - fogalmazott Jean-Philippe Ducart fogyasztóvédő.
Kapcsolódó
A híroldal több légitársaságot is megkérdezett a jelenségről.
Mindenképpen visszafizetjük a törölt jegyek árát, vagyis a pénz nem sokáig marad a számlánkon - válaszolt a járattörléseket egyébként elismerő TUI, a világ legnagyobb charter-légitársasága részéről Piet Demeyere szóvivő.
A Brussels Airlines közleményben tudatta, hogy egyes járatokat az alacsony kihasználtság miatt valóban nem indítanak el. Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a jegyek azonos áron átfoglalhatóak.
Legolvasottabb
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Lezárta a kapuit Berlin, kemény döntést hoztak a német hatóságok
Fordulat a használt autóknál: olyan történt, amire évek óta vártunk
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Retteghet a Revolut, újabb bank a láthatáron
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Fegyveres tréning után csaptak le a merénylők, puszta kézzel szálltak velük szembe a hősök