Az autóipar számára világszerte megnehezítette a koronavírus-válságból való kilábalást a járműelektronikai berendezésekhez szükséges félvezető áramkörök ellátásában keletkezett hiány. “Minél tovább tart a válság, annál nehezebb lesz az autóiparnak fenntartania jelenlegi üzleti modelljét” - fogalmazott a Stellantis vezére az MTI beszámolója szerint.
A világ negyedik legnagyobb autóipari konglomerátuma, a Stellantis a múlt héten negyedéves eredménybeszámolója közzétételekor a mikrochip-ellátás javulását jelezte előre az év második felére, hozzátéve, hogy a fennakadások egészen 2022-ig is eltarthatnak.
Tavares hangsúlyozta a konferencián azt is, hogy az autóiparnak a nyersanyagárak emelkedésével is szembe kell néznie, aminek megoldásást az újrahasznosítható nyersanyagok növekvő alkalmazásában látja.
Az autóipar legnagyobb kihívása szerinte a “tiszta” mobilitás megfizethető szinten tartása. Hangsúlyozta, hogy az elektromos mobilitást fentről lefelé kényszerítették ki a kormányok “brutális” erő alkalmazásával, az nem az autóipar döntése volt. “Ha csak a gazdag ügyfelek számára tudunk tiszta mobilitást biztosítani, az nem lesz lényeges hatással az emissziós értékekre” - mondta. “Nem könnyű 30 ezer eurós elektromos autókat eladni, ha ugyanazt a modellt hagyományos hajtással meg lehet kapni fele áron is.”
A Stellantis az év elején alakult meg az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles és a francia PSA autóipari konszernek egyesülésével.
Legolvasottabb
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Retteghet a Revolut, újabb bank a láthatáron
Fegyveres tréning után csaptak le a merénylők, puszta kézzel szálltak velük szembe a hősök
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Fordulat a használt autóknál: olyan történt, amire évek óta vártunk
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Nagyítóval vizsgálják, hogy jobban járunk-e az erős forinttal