Nagy a nyomás azokon a cégeken, melyek úgy döntenek, hogy folytatják üzleti tevékenységeiket Oroszországban, hiszen a fogyasztók akár bojkottot is hirdethetnek ellenük. Vannak viszont olyan vállalatok, melyek franchise-szerződéseik miatt nem tehetik meg, hogy teljes mértékben felszámolják a jelenlétüket az országban.

A Marks & Spencer (M&S) például 48 bolttal rendelkezik az országban, melyeket 1999 óta egy török cég üzemeltet az összes kelet-európai M&S üzlettel együtt. A M&S tehát nem tudja eltüntetni a márkanevét Oroszországból, viszont a cég arról már döntést hozott, hogy a háború kitörése óta nem szállít árut a török vállalatnak. Emellett a M&S azzal is szolidaritást vállal az ukrán menekültekkel, hogy félmillió font értékben ajánlott fel ruhákat a számukra, és több mint 1,5 millió fontot adományoz az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságának és az UNICEF-nek.

A Burger Kingnek 800 étterme van Oroszországban, melyeket franchise-átvevők üzemeltetnek, és bár a közeljövőben nem lehet a szerződéseket felbontani, azonban az oroszországi éttermek bevételeit humanitárius célokra különítik el, és a Burger King ígéretet tett arra, hogy nem végez új beruházásokat és nem is terjeszkedik a jövőben az országban.

A szállodaipar nagyágyúit is szerződés köti Oroszországhoz: az Accornak 57 hotelje van az országban, és bár kivonulni nem tudnak, de a jövőben nem nyitnak új hoteleket, és törölte a szankció alá vont személyek szállásfoglalásait is.

Hasonló helyzetben van a Marriott is, hiszen bár az irodáit sikerült bezárnia Moszkvában, azonban nem függesztheti fel 28 oroszországi hoteljének a működését, mert harmadik felek tulajdonában vannak.

Az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos fejleményeket ezen a linken követheti.