Az idén év végén, jövő év elején mind a Nissan, mind a General Motors előrukkol első teljesen elektromos üzemű autójával, a Leaffel és a Volttal. A Washington Post összeszedte a prókat és kontrákat.
Az akkumulátoros autó mintegy 150 kilométert megy egy töltéssel, jóval kevesebbet, mint benzin-üzemű társai, ráadásul akku-töltőt sem találni annyit az utak mentén, mint benzinkutat. Legalábbis egyelőre.
A töltés ráadásul időigényes is (a teljesen lemerült akku feltöltése 8 óra), épp ezért a rendszeresen használt elektromos autóknál otthoni töltőberendezés beszerzését javasolják a szakértők.
Egy úgynevezett dokkoló ára egyelőre több mint 2 ezer dollár (mintegy 400 ezer forint), amely mintegy a felére csökkenhet a tervezett kormányzati adócsökkentéssel.
A töltés költségei azonban messze alatta maradnak egy tankolásénak - a Nissan számításai szerint a jelenlegi benzin- és áramárak mellett az akkutöltés költsége hatoda a tankolás árának.
Az amerikai kormányzat nagyravágyó terveit, miszerint öt éven belül egy millió elektromos kocsival árasztják el az utakat azonban visszavetheti, hogy a több mint 10 éve piacra vezetett hibrid autók (amelyek a fent felsorolt hibákat a benzinmotor megtartásával kiküszöbölik) sem terjedtek el a várt mértékben az USA-ban. A hibridek a teljes autóállomány kevesebb mint 3 százalékát adták 2009 év végén a Post számításai szerint.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.