Féléves mélységbe zuhant a L’Oréal árfolyama, miután kiderült, hogy a harmadik negyedéves ázsiai piaci bevétele jelentősen alulmaradt a várakozásokhoz képest. A francia kozmetikai cég luxustermékekre szakosodott üzletágában csupán 3,2 százalékkal nőtt az értékesítés a jelentés szerint, miközben az elemzők 12,2 százalék emelkedést vártak – írja a Világgazdaság.

Az eladásokat a vállalat ázsiai üzletága húzta le. A francia cég észak-ázsiai értékesítése 4,8 százalékkal csökkent a jelzett időszakban, ami jóval elmaradt a 14,4 százalékos növekedésre vonatkozó várakozásoktól.

Elemzők szerint a kínai kormány döntésében keresendő a kiváltó ok. A kommunista rezsim ugyanis szigorúbban ellenőrzi azokat a kereskedőket, akik külföldön alacsonyabb áron vásárolnak termékeket, hogy aztán azokat Kínában kedvezményesen értékesítsék.

Az elemzők számítottak arra, hogy a térségben gyengébb lesz a forgalom, a visszaesés mértéke mégis meglepte őket.

Az LVMH luxusipari óriáscég parfüm- és kozmetikai üzletága is kisebb forgalmat bonyolított le a vártnál, de a L'Oréal gyászos teljesítménye hatalmas meglepetést okozott a részvényeseknek – mutattak rá a Jefferies elemzői a Reutersnek.