Lisa Brankin szerint több kormányzati támogatásra lenne szükség az elektromos autók piacán az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítésének 2030-ra tervezett betiltása előtt. Ugyan az Ofgem energiaipari szabályozó hatóság kutatása szerint 6,5 millió háztartás tervezi, hogy 2030-ra elektromos autót vásárol, a jelenleg használatban lévő elektromos járművek száma azonban továbbra is alacsony. A Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) kutatása szerint az Egyesült Királyság útjain közlekedő 35 millió jármű alig több mint 1 százalékát teszik ki az elektromos járművek.
Brankin úgy látja, hogy sok vásárló szkeptikus az elektromos járművekkel kapcsolatban. "Végeztünk egy felmérést a vásárlói attitűdökről, és azt láttuk, hogy a vásárlók alig több mint 10 százaléka gondolkodik aktívan egy akkumulátoros elektromos jármű megvételén" - mondta a Ford helyi leányának vezetője a BBC egyik rádióműsorában.
Kapcsolódó
"A többiek még mindig számos dolog miatt aggódnak, köztük a hatótávolság, a töltési infrastruktúra, a vásárlók számára elérhető információk hiánya és nyilvánvalóan az ár miatt is" - részletezte, hogy mi áll a háttérben a brit fogyasztóknál.
A brit kormány célja, hogy fokozatosan kivonja a kipufogógáz-kibocsátással járó járműveket, része annak a szélesebb körű tervnek, amely 2050-re szén-dioxid-semlegessé kívánja tenni az Egyesült Királyságot. Brankin szerint ahhoz, hogy ezt elérhessék, és figyelembe veszik a vásárlók fenntartásait, az akkumulátoros meghajtású járművek - e-autók, hibridek - teljes palettáján kormányzati támogatásra van szükség a vásárlások ösztönzésére.
Az eladások gyorsan emelkedtek, részben az EU szigorú új kibocsátási szabályainak köszönhetően, amelyek arra kényszerítették a gyártókat, hogy milliárdokat fektessenek be új, zéró kibocsátású modellekbe.
Az államháztartási bizottság e hónapban közzétett jelentése arra figyelmeztetett, hogy a kormánynak nincs terve arra, hogy megfeleljen annak a "hatalmas kihívásnak", hogy az autósokat rávegye arra, hogy 2030-ig elektromos járművekre térjenek át. Ugyanez a jelentés szerint az Egyesült Királyságban jelenleg mindössze 13 elektromos autómodell kerül 30 000 fontnál kevesebbe. Brankin ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a vállalat "átfogó tervet" szeretne látni a kormánytól az elektromos járművekre való átállásra vonatkozóan, "amelynek kidolgozásában minden érdekelt fél részt vesz, nem csak az autógyártók".
A kormány azt mondta, hogy 2,8 milliárd fontot fektet be annak érdekében, hogy segítse az autóipart és a járművezetőket az elektromos meghajtásra való átállásban, és az EV-k költségei csökkenni fognak, ahogy a termelés világszerte növekszik.
Az e-autók vásárlását a legtöbb kormány - így a magyar is - támogatja már a világon.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza