A koronavírus-járvány által kiváltott válság felerősítette a régi unió, Európa nyugati fele protekcionista működését, az élelmiszer ágazat után most a szállító cégek vannak soron - vette át a Business Insider Polsla a Dziennik Gazeta Prawna gazdasági lap elemzését. A nyilvános tőzsdei szállítási ajánlatokból kizárták az olyan országok vállalkozóit, mint Lengyelország.
A nyilvánosan is hozzáférhető tőzsdei szállítási ajánlatokról szóló hirdetésekben az szerepel, hogy keresnek szállítókat, de azok nem jöhetnek az új uniós államokból, főleg nem Lengyelországból. Mi több, a kelet-közép-európai régióból nem jöhetnek az általuk alkalmazott sofőrök sem - olvasható a lapban. Ma fuvart szerezni a régi uniós államok speditőr cégeitől, gyakorlatilag lehetetlen. A helyi vállalkozókat részesítik előnyben.
Kapcsolódó
A lap emlékeztet arra, hogy amióta Lengyelország belépett az EU-ba, a lengyel szállítók kiharcolták maguknak a vezető szerepet a szállításban. A nemzetközi piac több mint 23 százalékát uralják az EU-ban. A lengyel szállítmányozók szakmai szervezete úgy véli, hogy az új fejlemények nyomán a vita a bíróságon végződik: a válság csak ürügy, hogy kilökjék a piacról a lengyeleket
Legolvasottabb
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Orosz egyenruhások lépték át illegálisan a NATO határát, az észtek tombolnak, „lelőnék őket”
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló