A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke

.A vállalat üzleti évének júniusban végződött első negyedében a tavalyi nyolcszorosára, 107,8 milliárd jenre (1,1 milliárd dollár) növelte nettó nyereségét. Az árbevétel egy százalékkal, 1,82 ezer milliárd jenre araszolt fel − a külföldi eladások nyolcszázalékos növekedése ellensúlyozta a belföldiek hatszázalékos csökkenését. A siker legfontosabb tényezője a nyugdíjalap átalakítása volt, ez csaknem 80 milliárd jen egyszeri bevételt hozott. (A változtatás lényege, hogy a nyugdíjkifizetés nagyságára nem tesz ígéretet a cég, hanem azt szorosan hozzáköti az alkalmazottak befizetéseihez.)

A Panasonic ugyan igyekszik életet lehelni szinte reménytelenül veszteségesnek látszó tévégyártási üzletágába, ám eközben nagyobb figyelmet fordít a háztartási elektronikai cikkekre, amelyek elsősorban a feltörekvő országokban keresettek. Az úgynevezett eco-solutions termékek, a napelemek és a ledes világítótestek eladása hat százalékkal ugrott meg, az ezeken elért profit több mint háromszorosára nőtt. A cég vezetősége szerint a háztartások a magasabb energiaköltségek ellen védekeznek ezek vásárlásával.

Erősítették a Panasonic beszállítói tevékenységét is, például az autógyártókkal kiépített kapcsolatait. A vállalat 50 milliárd jen profitot tervez a 2014 márciusában végződő üzleti évre a tavaly elszenvedett több mint 754 milliárdos veszteség után.