Az Egyesült Repülőgépgyártó Vállalat (UAC) közölte, hogy az IL-96-400M típusú repülőgépének prototípusa először szállt fel egy 26 percig tartó repülésen, amely során 2000 méteres magasságot és 390 kilométer/órás sebességet ért el – olvasható a vállalat múlt héten kiadott közleményében. Szerintük a gép akár 370 utas szállítására is alkalmas lesz, ami így az Airbus A340 vagy a Boeing 777 típusú repülők mellé helyezné szintben. Az UAC olyan orosz repülőgép márkákat felügyel, mint a Tupoljev, az Iljusin és a Szuhoj.

A korábbi IL-96-300-as repülőgéphez képest előrelépés lenne az új típus, amely gyártását állítólag több mint egy évtizeddel ezelőtt leállították, mert nem tudott versenyezni a nyugati modellekkel.

„A modernizált IL-96-400M első és sikeres repülése a hazai repülőgépgyártók legmagasabb szintű kompetenciájának demonstrációja" – hangsúlyozta a közleményben Denis ManturovOroszország miniszterelnök-helyettese.

Az UAC szerint az IL-96-400M-ben akár három utasosztály is megtalálható lesz, és olyan modern rendszerekkel lesz felszerelve, mint internet, TV és műholdas kommunikáció. Emellett az utasok egy modern konyhát is találhatnak majd a repülőgépen. 

„Bár Moszkva nem ismeri el, az ukrajnai inváziót követő szankciók valóban kárt okoztak az orosz légi közlekedésnek" – mondta Murdo Morrison, a FlightGlobal stratégiai tartalomért felelős vezetője a CNN-nek.

Az új fejlesztést Oroszország PR-győzelmének is tekinthetjük, hiszen az orosz légiközlekedési ipar az ukrajnai invázió miatt bevezetett, nyugati szankciók nyomása alatt roskadozik. A Boeing, az Airbus és más nyugati gyártók, például a Bombardier és az Embraer által gyártott repülőgépek alkatrészeihez korlátozottan lehet hozzájutni, így a szakértők szerint egyre nehezebb lesz a flották légi alkalmasságának fenntartása – fűzte hozzá a portál.

Szerző: Kiffer Anna