Az orosz bevásárlóközpontok forgalma öt év hanyatlás és stagnálás után nagyot javult a 2019 végén - adta hírül a Moscow Times. A Watcom Shopping Index, amely Moszkva legnagyobb üzletközpontjainak forgalmát méri, 647 pontra ment fel az év utolsó hónapjában szemben 2018 azonos időszakának 625-ös mutatójával. Ez volt a legjobb év végi adat 2013 óta.
Oroszországban az új év az ajándékozási időszak, ezért a megelőző év utolsó hete jól mutatja a vásárlók optimizmusát vagy pesszimizmusát. Egyben ez az időszak, amely a legfontosabb a kiskereskedőknek.
A szakértők azzal magyarázzák a vásárlók magatartásának változását, hogy immáron kevesebbet takarítanak meg, e helyett az óvatos fogyasztás útjára léptek. Pörgeti a bizniszt, hogy az áruházak folyamatosan akcióznak és a bevásárlóközpontok bővítették szórakoztató szolgáltatásaikat, például a szerencsejátékok kedvelőnek becsábítása érdekében.
Az elmúlt két évben a fogyasztási index esett, ami a vevők reáljövedelmének stagnálását tükrözte. Emellett visszavetette a fizikai vásárlásokat az online fogyasztás erősödése. Az összes forgalom 4,5 százalékát adták az utóbbiak az elmúlt évben, ami 20 százalékos növekedést tükröz az egy évvel korábbihoz képest.
Legolvasottabb
Magyar Péter belengette: információja van arról, hogy zsarolják a köztársasági elnököt
Borzalmas felfedezés a Wagner-csoport bányájában: rengeteg holttestre bukkantak az aranyásók
Krónikus spirál: ez a három betegség durván megrövidíti az életét
Betelt a pohár: Putyinék ki akarják vizsgálni a Call of Duty oroszellenességét
Meghátrált a kormány, mégis feltétel nélkül fizet Budapestnek
Most lenne csak igazán balhés az ukrán elnökválasztás – mégis egyvalaki nyerne magabiztosan
A napelem már nem elég: milliókat ad a kormány házi akkumulátorra
Meglepő fordulat Brüsszelben: megkapták a várva várt engedményt az autósok
A csoda újjászületik: gőzerővel épül a Budavári Palota egyik szárnya